December 16, 2010

Wedding Kazen @ Melaka

mcm yang aku ckp kat entry sblm nie.. hari sabtu ari tue ada wedding kazen aku kat melaka.. Pak Long aku pnye anak..

ktorang smpai melaka dlm kol 10 lebih cmtue.. datang2 mmg pakai tshirt ngan jeans je kan.. msuk umah pak long aku nk jmpe sedara mara yang lain, diorang sume ngah membizi kat dapur..

smpai kat dapur.. slam2 skit pastu da kena bersilat sama kat dapur.. ater, mak ngah aku da pekik suh tolong wat lauk utk pengantin sume.. time ktorang smpai nie, pengantin nye tengah khatam Al-Quran..

akak aku boleh lar ngelat nk bersilat kan, dia ada miqhael.. aku mmg tak leh nak ngelat.. kena join mak ngah aku bersilat sama.. hahhaaha.. keje aku sume bab men goreng2..  udang, paru, ayam, hati, pedal.. hah, sume mak ngah aku suh belasah men goreng jer.. bab lauk dia mak ngah aku yang buat.. sume wat masak kicappppp!! hahhahaha.. bab hias2, orang lain settle kan..

prung prang prung prang bersilat ramai2, settleeee lar jugak.. ngam2 settle sume nie, pengantin da siap da.. berarak sume.. so mmg tak dan nk tukar baju langsunggggg!!

IMG01545-20101211-1245

kugiran kat depan belah tepi umah.. mmg diorang bantai lagu dolu2 jerk.. syoookkkk layannnn!!

IMG01544-20101211-1245

kaler tema adalah hijauuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!

sape pencinta hijau?? angkat tangan cpt.. hehhehe..

IMG01547-20101211-1248

yang pengantin lelaki tue ank no 2 pak long n mak long aku.. yang jadi pengapit pengantin pmpuan tue pun kazen ku jugakkk!! =)

IMG01552-20101211-1251

aku rasa pelamin dia cm sempit lar.. dia bukak tak luas.. hehehe.. sukati je men komenn kan.. huhuhu..

betul lar.. time yang bergambar ramai2, nek pdat pelamin tue aku tengok.. cm da xda ruang lagik da.. kalo dia bukak besar skit, takde lar nmpak pengantin nye mcm terperenyuk jerk.. =p

owh, lupa nk ckp.. time ngah memekak ngan kompang n kugiran segala bagai tue kan.. anak buah aku yang sorang tue selamba kodok je tdo ngan nyenyak tau..

IMG01548-20101211-1248

tak berkutik skit pn.. agak dia ingt kugiran ngan kompang tue dok dodoikan tdo dia gamaknya..

da lar mmg tdo tetengah alam.. siap kaki photographer pun msuk dlm nie.. hahahhah.. tapi ble tengok photographer tue mcm payah je nk gerak, aku angkut lar si kecik nie pindah tmpt lain.. cian org tue nk wat keje payah..

time angkat dia nie, terus dia berjaga.. dia da berjaga, kim slam lar nk tdo semula kan.. hahhaha..

buat kazen aku, slamat pengantin baru.. smoga kekal hingga ke akhir hayat..

=)

No comments: