December 24, 2010

Pekena Sup Di Malam Hari

hari Isnin hari tue, time balik keje mmg hujan.. dari petang bawak ke malam.. kemain lar sejukkkkk bebenoorrrrr..

da blik umah tue kasik kemas dlu bilik yg da tak mcm rupa bilik.. hahhaha.. pastu kasik lipat baju.. nie adalah keje yg pling aku mls skali bila tang lipat melipat nie.. nk tak nak kena lar buat jugakkk!! sib bek settle!

smbil melipat, dok pkir nk makan ape.. alang2 da hujan time tue kalo dpt sup panas2 mmg terbaikkkkk lar sgttttt!

tapi wajib lar aku tunggu hosmate aku balik kan.. minah tue msuk keje kol 7.30 pagi.. blik nye kol 4.30 ptg.. tapi kol 7mlm pun jgn ko mimpi nk nampak batang hidung nye.. nan hadonyaaaa!! dekat2 kol 8 nnti baru dia tersembul kat pintu umah.. hhehehe..

lepas dia da smpai, mandi siap2 segala terus mulakan misi mencarik dinner.. hehehhe..

so, kita kasik tuju kat presint 15 terus.. situ boleh pekena ani sup utara..

IMG01658-20101220-2112

nie yang hosmate aku plih.. sup cendawan yang set.. maknanya termasuk ngan nasik + telur masin + smbal belacan!

IMG01654-20101220-2111

bandung cincau nie pun utk dia jugak..

IMG01656-20101220-2111

IMG01657-20101220-2112

nie plak aku pnye set.. aku amek sup paru + ayam! sepatutnya utk sup cmpur nie diorang wat paru + perut.. tapi ikut suka aku je mintak tukar.. hehehhe.. ater, part perut aku mmg tak penah makan..

eh, ke perut tue sama ngan babat?? sama eh??

IMG01655-20101220-2111

part air aku nie ada sadissss skitttttt..

aku order air asam boi.. coz dalam firasat aku, air asam boi dia samalah dengan air asam boi yang slalu aku order kat ofis.. ala, air asam boi yang ada buah asam pastu perah limau tue.. tau kan??

aku dok bayangkan air tue lar.. skali smpai rupa2 nya air asam boi mcm kat pasar tani tue hah.. sedih betul tengok air sendiri.. terus hilang feel aku okeh.. minum pn skit jer..

tapi sup melantak smpai kering.. hahahahhaah..

jadinya smpai bila2 aku akan ingt pasal air asam boi nie.. n next time kalo makan kat ani sup utara nie aku akan make sure aku order air lain selain dari AIR ASAM BOI nie!!

=p

No comments: