December 28, 2010

Part 1 – Karnival Upin Ipin @ SACC

hari sabtu last week mmg ktorang da plan nk pegi ke karnival upin & ipin di SACC! hoyeeeyyyyyy!! mengalahkan miqhael punya excited jer.. hahhah..

kuar umah dlm 1 lebih terus g makan kat restoran TTDI Jaya tue.. sib bek lauk lunch dia masih bykkk lagik.. ada lah jugak lauk utk dipilih.. settle ngan lunch, terus gerak g SACC

IMG01690-20101225-1519

kaco lar vontot myvi nie.. hhehehe.. owh, kereta mmg kemain lar bykkkkkk.. parking keliling SACC nie mmg full.. xda da ruang untuk menyelit.. hahahha..

IMG01691-20101225-1520

jalan slamat ktorang terus masuk parking basement.. RM5 skali msuk.. blasah je lar.. asalkan tak payah nk pusing2 byk kali.. parking basement tue pn nk dekat full da time ktorang smpai.. huhuhu..

smpai je kat dlam tue kemain lar ramai oranggggggg!! serius weeeeiii mmg ramai gilerrrrrr!!

IMG01697-20101225-1530

time ktorang sampai kat pentas utama tue ada buat games skit ngan budak2.. so ktorang kasik ronda2 dlu.. dlm nie pun MPH n ada wat sales gak.. bukan je buku, tapi segala mainan yang MPH jual pun ada gak..

aku carik novel, tapi takde yang menarik.. cittt!!

IMG01693-20101225-1528

metrojaya pun ada wat sale jugak.. baju2 budak2 sume lar.. tapi harga humakkkaihhhh!! fitammmm!! huhuhu..

owh, msuk2  dlm hall tue korang akan nampak diorang men saidina gergasi versi upin n ipin.. tapi kalo korang nk main saidina gergasi versi upin ipin nie, kena lar g beli saidina upin ipin dlu.. ada jual kat luar hall..

da beli, kasik tunjuk resit or saidina tue, then dpt lar korang men yang versi gergasi nie.. siap ada rumah kaler biru lagik yerk.. kaya betul! hahahah..

IMG01695-20101225-1529

hah, nie kalo kat saidina biasa kat nombor 31, 32 n 33 nie negeri ape?? meh teka cepat.. tapi tarak hadiah.. huhuhu..

aku dlu, kalo main saidina ngan adik beradik aku, sumenya dok berebut beli dari nombor 31 – 39.. nak2 kalo dpat yang kuala lumpur n pulau pinang tue kan.. laju je msing2 nk letak rumah n hotel.. pastu sape benti situ mmg kayap terus! aku kalo da mcm gitu lagik rela duduk dlm jail je terus.. hahhahahah..

IMG01696-20101225-1530

booth kat dalam nie kurang meriah skit lar.. majoriti jual coklat buatan sendiri.. tapi satu coklat pun ktorang tak beli.. sbbnya cadbury ttp dihati.. hahahah..

IMG01704-20101225-1626

kalo da jual coklat tue, berderet2 jual coklat.. sama gak utk marshmallow.. ada satu kedai yang jual marshmallow celup coklat.. ktorang beli set lar.. amek marshmallow celup coklat + air coklat.. RM5.. ater da kehausan kan dok melilau dlm tue.. kalo beli air kat luar tak boleh bwk masuk dalam..

skali ko air coklat nya tah rasa hapeeeee tah! nk muntah aku minum!! skali sedut je lar.. pastu cmpak tong sampah.. kalo nk menjual tue, boleh tak menjual benda yang berasa skit.. tak paham betul lar aku kalo org yang menjual nie asal boleh jer.. isssshhhhh!

ktorang kat sini dari kol 2 lebih smpai kol 6 lebih.. hahhaha.. giler pnye gigih tunggu smpai habis.. tapi penantian yang sgttttttttt berbaloiiiii okeh.. knape aku ckp berbaloi?? later aku story yerk..

lupa plak, kalo sape2 nk pegi.. hari nie last yerk.. karnival nie start dari 24 Disember sampai 28 Disember..

**fitam lar korang nk layan entry upin ipin aku nie.. berpart2 smpai part brapa aku tak sure! hahahah**

No comments: