December 20, 2010

Pizza – Cake – Cuppies!

ingt tak entry aku yang pasal yang nie?? hah, kalo korang nk tau, hari tue mmg aku lupa yang sgt2 lupaaaaaa!! ape ko pkir lar time tue kan yaty!! huhuhu..

citanya mcm nie tau.. pagi tue, masa bekfast kat cafe with my ofismate, ada sorang pegawai nie ckp nnti tgh hari dia belanja makan pizza! yang ktorang nie ingt kan dia men2.. so siap ckp..

“kalo tgh hari kang takde pizza, ktorang tunggu dpn pintu bilik En. A jugak!! **siap bagi nama samaran lagik.. hihii**”

“betul lar.. sy belanja.. nah duit.. nnti g beli..”

betul yer.. dia siap pass kat aku dlm RM150 ker RM200 gitu.. aku tak ingat da..

terus dlm hati.. hooreeeeyyyyy!! mkn pizza tgh hari nntiiiii!!

so msuk ofis, dalm kol 10 lebih mcm tue, terus diskus ngan En. A nk order pizza ape sume kan.. da decide2 sume tue, aku pun call lar pizza.. ckp nk pick up sendiri kat pizza alamanda sume tue..

so dlm kol 12 lebih da kuar lar gerak ke Alamanda.. tapi sblm tue, dlm kol 9 lebih mcm tue, ada dpt email dari En. A yang mengatakan tgh hari nnti bossssss aku belanja mkn pizza!

mine!3507

mine!3508

balik dari alamanda tue, terus kumpul ramai2 kat bilik meeting makan pizza.. ada 9 pack pizza ktorang beli.. huhuhu..

mcm2 jenis lar ada.. masa tgh2 makan nie pn tak terpikir sbnrnya yang bos aku belanja mkn pizza sempena ngan bufday dia.. otak aku mmg blank gilerrrrr time nie.. padahal masa 1hb ptg tue, aku pandang kalendar da teringt da “eh2, esok bufday puan lar..” tapi bila smpai ofis betul2 hari bufday puan aku tue, terus tak hingat pape.. huhuhu.. **ape punya PA lar nie**

da settle makan pizza sume tue, ptg tue bos aku ada meeting kat Parlimen.. skali kan, dlm pukul 3 mcm tue, 2 3 org pegawai g terjah bilik aku tnye npe tak ingtkan yang hari nie bufday puan?? pastu aku baru mcm, eh.. aah lar.. hari nie bufday puan.. boley mcm tue?? **malangnya dpt PA mcm nie!!**

terus msing2 dtg dgn idea yang last minute, tapi ttp kreatipppp!! hahah, nk jugak puji kan..

mine!3509

sementara bos aku g meeting kat Parlimen, yang lain2 sume tulis note wish bufday kat kertas sticky note nie.. pastu ktorang tampal2 atas meja dia.. heheheh..

nie pn diorang ada hati nk tmpl kat karpet bilik bos aku, ada bos aku terbongkok2 nk mengutip karang.. da lar tak ingt bufday dia, lagik nk mendera dia kan.. so idea nie ditolak oleh PA dia.. huhuhu..

mine!3510

pastu aku ngan ain telah mengeluarkan diri dari ofis buat sementara.. p kat perbadanan utk carik kek yang comel loteeeeee jerk.. sib bek kat perbadanan tue mmg ada kedai jual kek!

so, pilih kek nie jer.. sbb da tak byk choice! lagik pn tak leh nk demand2 mintak tulis kat atas tue da pun.. huhuhu..

mine!3511

kotak kek ktorang tmpal dengan kertas nie.. nie hasil kak azleen! owh, dia mmg suka bab2 reka kad nie..

so, ble bos aku balik dlm kol 4 cmtue, terkejut lar dia tengok atas meja dia da penuh2 mcm tue kan.. hehhehe..

then datang a fews pegawai utk wish bufday dia.. pastu bos aku sound aku.. “hah, nie mesti yati yg bocor rahsia!” hahhaha.. dia tak tau yang PA dia pn tak teringt langsung! =p

so, da settle bab tue, tapi mcm tak sedap hati plak tak bagi dia pape kan.. so aku google2 utk carik cuppies.. coz kalo aku nk bgi hadiah, mmg takde masa aku nk carik.. lagik pun aku nie faileddddddddddd kalo bab2 nk bagi hadiah kat orang..

jmpe 1 website yang jual cuppies, harga pn reasonable.. terus lar aku contact.. ingtkan nk amek cuppies tu 6hb.. tapi da full.. so aku pilih tarikh 9hb.. aku suh dia anta kat umah akak aku jerk.. sbb caj anta kat shah alam murah skit.. heheheh.. =)

IMG01587-20101214-0744

nie lar rupa cuppies nyeeeee!! comellllllll.. kaler pinkkkk wajib ada wpun cuppies nie utk bos aku.. hahhah..

so, 9hb tue org tue dtg anta kat umah akak aku mlm.. mmg aku suh dia anta dlm kol 8 lebih.. tapi kan, 100hb tue plak lar bos aku EL.. FIL dia msuk hosp.. so 10hb pagi tue aku bwk siap2 cuppies nie dari shah alam, g anta dlu kat umah putrajaya baru aku msuk ofis.. ari isnin pn bos aku takde kat ofis gak.. coz ada program ofis kat PD!

jawabnya hari slasa baru aku angkut smula bwk ke ofis.. huhuhu.. sib bek cantik molek je terletak dlm kotak.. aku da risau je kalo cuppies tue tonggang terbalik.. ater, letak dlm keter bukan ada org pegang pn..

jadinya hari slasa jugak lar baru bos aku merasmikan cuppies nie.. ofismate yang lain pn dpt merasa gak.. bos aku suh agih2kan.. tapi jangan usik nama dia.. hahhaha.. yang part nama dia, dia nk bwk balik..

anw, happy 47th bufday to my boss! smoga pnjg umur n dimurahkan rezeki oleh Illahi..

=)

No comments: