December 23, 2010

Bye2 Maxis Broadband!

da alang2 ada kat sunway pyramid tue, mmg wajib lar aku menjalankan misi yang mmg da lama aku pendam kan..

ater, g kat A, suh g kat B.. ble g kat C pun suh g kat B.. so moh lar ke B terus.. hahhaha..

IMG01649-20101219-1333

yeeeeeaaaaaahhhhhh!! broadband maxis aku yg mencekik darah mahal nk mmpus tue, tapi coverage mcm h***m telah selamat diterminate.. huhuhu..

senang hati aku okeh!! kalo tak asik lar nk kena maki jerkkkk..

IMG01650-20101219-1333

kemain ramai lagik okeh org dlm nie. aku tak tau lar pasal ape.. ada yang sign up utk broadband n mcm2 lagik lar.. tapi yang pasti bukan utk bayar bill.. sbb kalo nk bayar bill, org kat kaunter nk amek no tue suh byr kat machine yang diorang da sediakan tue terus..

yang pasti tujuan aku adalah utk terminate benda yang mmg da lama menyakitkan hati aku nie hah! so skang aman damai tanpa broadband.. huhuhu..

hah, aku da takde broadband nie jgn korang pelik plak aku update dari mane yerk.. sume entry aku still autopublishhhh!!

aku siapkan di malam hari, esoknya smpai ofis aku kasik on lappy n guna wireless ofis utk publish.. sbb tue skang nie entry aku sume kol 10 ke atas!!

sbb lepas breakfast, aku kasik settle dlu kerja2 yang penting, then baru aku on lappy utk publishkan..

ada paham?? kang jgn nk ckp aku curik tulang time keje plak yerk.. aku gigit korang kalo ckp aku mcm tue.. haahahah.. rutin nie akan kekal smpai aku amek broadband yang baru yer..

so, skang nie tgh memikirkan utk amek broadband lain plak.. yang penting tidak lar maxis yerk.. wpun aku pengguna no maxis utk handphone, tapi utk broadband tersangat2 lar hampaaaaaaa!!

skang nie ngah decide either digi or celcom.. korang ada pendapat tak?? or kalo korang ada pengalaman penah guna broadband digi or celcom, blh share tak?? bukan ape, aku taknak lar pisang berbuah dua kali yer.. byr tetiap bulan kemain mahal, tapi menyakitkan hati jer bila guna..

share with me plssss..

thanx koranggg!

=)

7 comments:

OmeAnat Aminuddin said...

klu aku umobile lah..pantas dan tuntas..tp coverage xbyk tmpt.. ade sesetengah jerk.. tp klu kat area lembah klang nih...aku blh jamin..mmg tip top..org kate digi lagi ok dr celcom.. try la amik digi..

mrs. tarmizi said...

makcik.. terminate tu kna byr tak RM200?? k.li pun nak terminate jgk.. sakit jiwa suda..

yaTy ♥ said...

farah,
aku pun rasa mcm nk try digi..
aku tgk line digi kat umah aku ngan umah akak aku okeh jer..
kalo line maxis, ble bercakap, mcm ckp dalam gua jer bergema nya..
haprak btul!

yaTy ♥ said...

kak lily,
tak yah bayar pape pun..
asalkan pulang sume2 siap ngan kotak dia skali..
pegi je terminate..
kena g centre dia yang betul2 pnye centre tau..
ajak abg mizi g sunway je lar..
kat alamanda mmg tak boleh terminate..
g cepat..
bazir je kte byar RM98 tetiap bulan..

Beti said...

dlu aku pakai broadband maxis yg rm138 mahal..tp coverage die hampeh..tu dlu la..skang ni maxis gak..tp yg 38hengget 3GB time promotion....tp ok je..maybe rumah aku tinggi sangat kot..sgale line ade..heee..
abg aku pakai celcom..die kate tip top..downlod muvie je kejenye..
member aku pakai digi..pun die kate ok..murah sbb nak pakai top up je..hehe..

Beti said...

haa lagi satu..
yg maxis yg kena bayar 200 tu sebab kte terminate sblum abes kontrak..
dlu b'band maxis ni kan pakai kontrak 2tahun..terminate sblum mmg kne bayar...tp kalau bukan kontrak..anytime boleh terminate..

yaTy ♥ said...

sib bek yang aku pnye tarak kontrakk..
tue lar..
kena p survey lar..
pastu kena decide betul2..
wat masa nie taram je lar wifi ofis aku..
hahhaha..