December 28, 2010

Part 2 – Upin Toys Untuk Miqhael

da settle pusing2 kat dlam, ktorang jalan2 kat luar plak.. coz betul2 kat luar hall tue kat belah kiri ada jualan produk2 upin ipin.. pusing2 lar ktorang kat situ..

my ibu beli 2 pencil cases.. 1 utk jiha, 1 utk najib.. wawa mesti tak mau pakai pnye.. da besar2 ape barang nk pakai upin ipin kan.. hehhehe..

then ingtkan nk beli set baju sleeveless upin or ipin utk miqhael.. tapi nan hadoooo sizenyeeeeee!! rugi betul.. coz time nie diorang jual murah skit..

masa akak aku ngah pusing2 tengok barang kat situ, aku dukung miqhael.. sbb budak tue muka da masam mencuka jer duk dlm stroller.. skali crew upin ipin diri belakang aku dok agah2 dia ngan toys ipin.. si kecik nie mmg pantang nmpak bayang upin ipin.. laju je lar dia mengeligat..

aku suh akak aku belikan toys tue.. akak aku amek toys upin.. coz upin ada jambul skit.. comellll.. then aku amek landyard upin ipin sbb nk kasik jadi Rm30.. coz kalo beli barang RM30 ke atas, leh dpat nombor utk lucky draw..

settle akak aku byar, terus BIL aku tiup toys miqhael tue.. tak cukup napas ko nk meniup nye..

IMG01707-20101225-1655

da kembung betul2 toys upin tue kasik cmpak dlm stroller miqhael.. toys nie pun da sama besar mcm dia gak.. muka upin nie lagik besar dari muka miqhael.. hahhaha..

IMG01710-20101225-1656

dia pnye tak sabar nk main kan, smpai kaki tegang2 jadinya.. tangan da mmg dia pelepek2 je kat upin tue.. hahhaha.. sonokkkkkkk okeh dia main toys upin dia nie kat umah.. xdpt usik ngan tangan, dia pelepek ngan kaki pn jadi.. asalkan toys tue bergerak..

tapi ada untungnya okeh toys upin nie.. miqhael nie mmg payah nk minum air masak dlm cup dia.. so mlm tue, dia mmg men2 je cup dia yang ada air masak..

terus aku amek toys upin dia nie,aku baringkan toys nie kat riba aku, aku sua cup dia tue kat toys upin dia..

hah, adik tak nk kan air masak nie.. mak ngah bagi upin lar..

eh2, bagus lar upin nie.. dia minum lar air masak..

sayang upin byk lar kalo mcm nie..

bila da tengok aku bebel mcm tue, aku sua upin ngan cup dia, terus dia buat suara geram2 marah dia tue..

pastu bila aku bagi balik cup air masak dia, laju je dia minum air masak..

yeeeeaaaaahhhhhh!! helah mak ngah berjaya!!

=)

No comments: