December 30, 2010

Saat Paling Manis!

morningggg!!

smlm balik keje aku smpt layan movie ngan ofismate aku.. movie kol 5.30, ngam kol 5 kte racing larik ke alamanda yer.. nie later aku story!

so balik dari alamanda tue, dlm kol 7 lebih cmtu lalu lar kat sblh ofis aku.. pastu tgk ada keter kemain lar byk nk parking kat perbadanan tue hah.. siap ada org jaga lalu lintas bagai.. then nmpk plak yang tengah jalan2 kaki nie bawk bendera MALAYSIA!!!

dlm hati aku ‘eh2, ada tunjuk ke game bola kat dataran putrajaya tue??’ smpai umah dkt2 kol 8 bukak tv1 games da start.. tengok je lar dlu.. tak lama pastu marniey kuar dari bilik ckp kat dataran putrajaya tue ada tunjuk.. kat dlm fb diorang bgtau.. aisay.. aku mmg da lama tak bukak fb pun kan.. takpe2.. kte kasik layan 1st half dlu kat umah..

habis 1st half terus pecut g dataran putrajaya!!! yeaaaahhhhhh!! tengok ramai2 lagik syiiiooookkkkk!!

IMG01816-20101229-2108

IMG01817-20101229-2108

IMG01818-20101229-2109

seeeeeeee.. kemain lar ramai warga putrajaya yang dok layan bola kat sini.. wpun petang tue hujan lebatttttt, x mematahkan semangat diorang okeh utk layan bola ramai2 mcm nie.. mmg happening!

aku parking keter dkt ngan ofis, then menapak laju2 ngan marniey smpai dataran nie.. sib bek lar ofis sekangkang kera je ngan dataran putrajaya.. huhuhu..

ngam2 ktorang smpai sini baru nk start 2nd half..

IMG01820-20101229-2113

IMG01821-20101229-2115

IMG01822-20101229-2115

IMG01824-20101229-2124

IMG01825-20101229-2124

ktorang kat sini pun ada bunga api okeh.. hahahhaah.. mana tah budak tue dapat bunga api.. memula kat depan, pastu kat belakang pn ada gak..

boleh tengah sedap2 layan 2nd half tue tetbe dia nyalakan bunga api tue.. layankan je lar dikkkkk!!

bunga api nie dia nyalakan kalo tak silap aku lepas Msia dapat gol pertama tue.. yang jadikan agregat waktu tue 4-0! owh, time gol tue korang jgn tnye lar yerk.. yang diri nie mmg da sah2 lar melompat2 kegembiraan kan.. yang duduk pn terus melompat sama.. dia punya riuhhhhh jgn ckp lar.. mmg terpekik2.. termsuk lar aku skali!! hahhah..

wpun Indonesia berjaya dpat 2 gol, tapi tetap rezeki kita untuk menang!! and owh, diorang pun ada men laser gak.. terang benderang lagik kena kat muka Khairul Fahmi tue.. tapi takde lar plak our goalie tue nk kecohhhhhh mcm yang si Marcus botak kena masa kat bukit jalil hari tue.. kecoh lar lu botak!

mine!3577

mine!3578

detik2 masa wisel penamat tue takde pics yerk.. coz time tue aku rekod video.. hehehhe.. later aku letak k!

congrats utk Safee Sali.. dia dpt penjaring terbanyak dengan 5 gol! alhamdulillahh!

mine!3570

mine!3587

wajah sedih penyokong Indonesia.. =)

mine!3585

nie amirulhadi kan?? kalo tak silap aku lar.. sayang lar dia tak main.. coz masa kat bukit jalil hari tue dia dpt kad kuning kan..

mine!3588

mine!3590

akhirnyaaaaaaaaaaaa!! piala Suzuki AFF berada dalam genggaman Malaysia jugak!!

Tahniah sekali lagik utk skuad bola sepak Malaysia.. hadiah penutup tahun 2010 yang terbaik utk Negara!

mine!3580

sementara nk tunggu turn Malaysia utk dapat pingat n julang Piala Suzuki AFF tue, diorang berkumpul kat tengah2 nie nyanyi lagu ‘Inilah Barisan Kita!’.. yang nie pun aku ada rekod gak.. nnti aku sumbat skali harung yer mana2 yang smpt aku rekod tue..

mine!3561

me and marniey!

mine!3581

lecak punya pasal kan, smpai aku sentengkan sikit kaki sluar.. da lar pakai slipar jer.. huhuhu..

mine!3599

mine!3601

time balik tue lagik lar meriah yang teramat yerk.. ngan diorang men tiup2 ape tah yang bunyi kuat tue.. pastu yang nek keter sume gerak skali harung.. then siap main honk2 lagik.. hahahha..

eh, aku pun join sekaki yerk.. mmg balik bukak tingkap keter jer.. baru dpt feel dia pnye kemeriahan tue.. berderet2 keter gerak, semua belasah men honk.. hahhaha.. xpe2, time mcm nie lar baru nk try test market honk masing2 kan.. kalo tak bila lagik nk merasa tekan honk kan?? btul tak??

mine!3568

finally, yours truly yang teramat excited dpat tengok Piala Suzuki AFF dijulang skuad Malaysia..

owh, lupa plak.. kat tangga2 POJ tue pun mmg penuh org gak.. mmg berderet sesangattttt..

anw, we have so muchhhhhhh fun mlm smlam.. ditambah lagik dengan kejayaan skuad Malaysia..

syukur alhamdulillah dengan kemenangan nie.. smoga skuad bola sepak Malaysia nie makin maju n maju!! eh, dorang sume muda2 lagik kan.. so harap2 kejayaan yang nie mkin memberi semangat utk dorang sume!!

Tahniah!! Tahniah!! Tahniah!!

=)

p/s : terima kasih PM untuk cuti umum esok!

2 comments:

::Em Hej:: said...

cepat yaty letak kat fb..pen tak kasi aku upload..tp kalau ko upload n tag aku tu aci kan..lalalalalalalala.. :D

yaTy ♥ said...

lunch hour kang eh..
ofis kena block lar..
lunch hour kang baru bukak!
nnti aku upload laju2 okeh.. nnti aku tag ko!
=)