January 7, 2011

Kepantangan Miqhael

aku bantai nk gelak jer time wat entry nie tau.. serius wei.. sbb aku dok terbayang keletah dia masa nie.. hahhahaha..

miqhael kan da start makan bubur, nestum sume tue kan.. slalu kalo bubur dia akak aku letak ikan, carrot n kentang! then nnti blend bubur dia tue kasik halus..

kalo suap dia makan, mmg dia makan lajuuuuuuu sgt! kalo ko lmbt suap dia, mula lar dia mengeram marah..

kalo ktorang suap dia makan, da settle sume tue mesti ktorang bagi dia air masak.. pstu bagi dia Gripe Water gak.. Gripe Water nie mmg dari zaman ktorang kecik2 dlu lagik ibu aku da guna.. so bila ada miqhael nie pun, ibu aku suh bagi jugak..

gripe water

hah, mcm nie lar kotak dia.. korang pun sure penah rasa kan?? sedappp okehhh!! aku suka giler minum gripe water nie.. dia akan mcm rasa masam2 manis mcm tue kan..

yang miqhael nie plak, lain skit peel nyeeee!! bagi air masak nk lar jugak dia minum skang.. tue pun lepas aku buat sketsa nk bagi air masak dia pada toys Upin dia tue.. so, air masak mmg takde masalah da utk dia..

tapi nk bagi dia minum Gripe Water nie.. umaakkkkaiiihhhhh.. mencabar betul larrrr.. nk2 dia da pandai skang nie kan..

suap guna sudu makan dia, dia luah smula ke luar.. padahal bagi gripe water nie pun nk bagi dia lawas bila berak! cuba kalo tak bagi gripe water nie, umakkkaaaiihh beria2 ko dia meneran.. siap muka merah2 lagik..

bila da payah guna sudu, terpaksa lar amek langkah bagi dia minum gripe water tue guna syringe.. nk tengok keletah dia time gune syringe?? hah, korang tengok lar 3 gmbar kat bwh nie yerk..

IMG01940-20110102-1910

dia da rasa sekali guna sudu, pstu nk bg guna syringe terus dia katup mulu dia rapat2.. nk tak nk terpksa lar akak aku picit pipi dia mcm tue.. tue pun korang boleh nampak kan kemain payah dia nk bukak mulut.. tetap dia nk katup mulut dia..

tapi mata ttp pandang hp!! pantang betul nmpk org nk amek gmbar dia..

IMG01941-20110102-1910

okeh, hujung syringe da berjaya msuk dlm mulut dia.. muka dia mmg tak puas hati lar kan..

ktorang amek gripe water tue smpai paras 2.5 kat syringe tue..

IMG01942-20110102-1911

gripe water dalam syringe tue da tinggal skit jer time nie.. tapikan dari 2.5 yang ada dlm syringe tue, aku rasa 0.5 je kot yang dia betul2 telan..

yang lain sume mmg dia luahhhhkan keluar.. bantal ngan baju mmg basah ngan gripe water tue.. hhahahaha..

yang peliknya kan, ubat2 dia sume dia takde masalah pn nk minum.. padahal ubat2 tue lagik tak sedappppp!! tang gripe water yang sedap nie kemain payah pulak dia nk terima..

da settle kasik gripe water nie, bagi air masak pun dia payah nk terima gak.. coz dia ingtkan air masak tue gripe water gak!

a’el.. a’el.. mcm2 da perangai yerk..

=)

No comments: