August 11, 2011

Diari Ramadhan 1432H : Day 9

hari nie da 11 hari berpuasa.. sekejapan je kan.. kang pejam celik, pejam celik da nk habis Ramadhan plak..

so berbalik kepada kisah di hari selasa.. aku smpai umah pak cik aku dlm 6.30 cmtu.. pastu akak aku kata nk singgah umah kak ina.. sbb kak ina suh amek lauk..

kita amek A'el lar.. kita g buka umah kak ina jer.. kang kol bape plak nk smpai umah.. da lar nasi tak masak lagik.. kalo da g umah kak ina, pastu patah balik umah, bila kita nk berbuka..

disebabkan oleh idea aku, akak aku pun tepon lar kak ina.. sukati je 2 beradik nie wat muka tak malu.. hahahha.. so ktorang g amek miqhael dlu.. ngam2 smpai bwh umah akak aku, dak kecik tue pun nk kuar okeh.. nk g bazar ikut anak mak cik yg jaga dia.. sib bek terserempak kat lif.. kalo tak, kena tinggal lar budak kecik tue..

dlam keter, ktorang sakat je lar dia.. ckp sib bek dia tak kena tinggal sume.. mengekek je ketawa..
so, ini menu kat umah kak ina.. itu mee udang, akak aku beli kat ofis dia. Mee Udang Mak Jah tue ada dtg kat ofis dia.. so dia beli 1 saje wat menerai.. aku tak rasa pun.. sbb aku tengok kuah dia kemain lagik cair semacam.. hehheeh..
 ini menu utamanya.. sotong + udang masak ape tah.. tapi dlm sotong tue ada pulut.. sodapppppppp!!
ini budak adalah kepedasan.. hehehhe.. sian dia tau..

akak aku suap dia nasi ngan sayur.. akak aku tnye aku syur pedas tak?? aku ckp lar tak.. sbb aku rasa syur mmg tak pedas..

tapi bila bgi si kecik nie makan, dia dok 'huhh.. huhhh..' mcm org kepedasan tue hah.. muka dia jgn tnye lar yerk.. mmg berpeluh habis.. akak aku pelik lar.. da kenapa ngan miqhael kan.. main2 ke hape..

slalu budak kalo kita bagi benda pedas, mana dia nk lagik kan.. yang budak kecik nie, akak aku smbung suap pun dia nganga je mulut.. makin lama makin berpeluh.. last2 akak aku rasa nasi dia, mmg pedas pun.. hihihih..

sian ko A'el.. kecik2 da makan syur ada cili api.. ater, akak aku kutip kuah sayur tue kan.. sib bek tak sakit perut..

tue muka dia mmg tgh berpeluh habis..

kol 9 mlm baru ktorang balik umah..

=)

1 comment:

sW33tdARLiNG said...

mekarnya sotong tuuuuuuuu!!!~~