August 16, 2011

Diari Ramadhan 1432H : Day 13

hari jumaat da berbuka kat luar jadinya hari sabtu tue, sila lar bersilat di dapur yerk.. heheheh.. kebetulan plak tunang marniey nk buka sekali, so petang tue dlm kol 4 lebih ktorang berdua ke alamanda lar.. mencarik barang basah utk dimasak..

stok kat umah da kurang! so rembat ayam beberapa ketul, rembat udang jugak.. carik sayur skit, bawang2 sume then terus challo balik.. eh, ada beli eskrim gak.. tapi smpai skang aku x rasmikan lagik.. esok2 lar.. petang nie balik SA..
kat umah bersilat lar ktorang berdua kat dapur..

mcm biasa gak, menu adalah ayam masak smbal! hahahha.. nie je kot yg aku reti n hafal ape nk cmpak.. lain2 lum belajar lagik..

marniey buat sup cendawan..
pastu tambah ngan udang goreng kunyit nie.. ini pun main cmpak ikut suka je dlm kuali tue.. huhuhu..
tapiiiiiiiiiiiikannnnnnnn.. ayam masak sambal aku nie termasam skit! sah2 aku pnye air asam jawa terlebih curah nie.. next time guna cuka lar..

tapi kang kalo guna cuka pun, aku confuse byk mana cuka nk kena cmpak dlm kuali.. hahhaahah.. sume benda ko confuse yaty oi!!

esok2 nk try masak lain lar.. aku da bosan sbnrnya makan ayam smbal.. hihhihi.. sila google resepi yer yaty!

=)

1 comment:

sW33tdARLiNG said...

biasa akak letak cuka pun main tuang jer, tp agaknya dlm 2 sudu kot eheheheh