August 17, 2011

Diari Ramadhan 1432H : Day 14

hari ahad hari meroyan aku kat umah.. hahhha.. nasib lar sape yang kena pasak ngan aku kan.. huhuhu.. owh, sblm tue kan, sbb hari sabtu masa berbuka tue nasi putih ada lebih, jadinya kol 4 lebih pagi ahad tue aku bangun lar yerk..

kelentang kelentung kat dapur buat nasi goreng.. sblm tdo da tnye marniey, dia nk bangun tak.. katanya tak mau.. so aku mulakan projek sahur sesorang saje lar..

da siap sume bahan yang aku nak men cmpak2 dlm nasi goreng tue, marniey pun smpai kat dpur.. dia nk wat maggi.. hah, molek lar.. sorang wat nasi goreng, sorang wat maggi..

ini lar rupanya yerk.. nasi goreng tue kat atas aku cmpak telur dadar yang da potong halus2.. hehehhe.. so melayan lar sahur berdua.. minum of coz lar aku telan stok air milo kotak dlm fridge..

=)

so utk berbuka pulak, adalah tahap kemalasan untuk masak.. bukan malas pasal ape pun.. aku da jemu balik2 masak smbal.. balik2 sambal.. nk tukar masak lain tak reti lagik.. hahahhaha..

mls nk g bazar kat presint 2, coz situ mmg confirm ramai orang.. so aku tuju ke bazar presint 15 sana.. pusing2 pun takde yang berkenan..
owh, singgah gak ke SR utk dptkan kek choc indulgence.. ater, da teringin bebenor kan.. confirm lar aku singgah gak.. alang2 da nmpak dpn mata..

dari presint 15 nie, singgah gak ke bazar presint 2 ngan marniey.. owh, kebetulan jmpe dia kat kedai dobi tue.. so angkut dia skali, tinggalkan en tunang dia ngan hasil dobi..

tapikan, presint 2 pun tak byk yg jual lauk pauk.. majoriti sume jual nasi ayam lar, ayam berempah lar.. nk carik yang jual lauk pauk adalah aku jmpe dlm 2 3 gerai sajerk..

beli 1 lauk, terus chow balik umah.. kejar masa nk masak nasi.. jadinya hari ke14 adalah berbuka ngan lauk bazar sajer..

=)

No comments: