August 8, 2011

Diari Ramadhan 1432H : Day 5

ramadhan yang ke5 hari tue adalah yang paling besttttttttttttttttt!! sbb dapat bebuka ngan family kat jb.. huhuhu..

so pagi jumaat tue, da plan siap2 nk masak ape.. yang masak of coz lar ibu aku.. aku menjadi tukang order jer.. ape lagik yang aku order kalo bukan ikan bakar smbal cencalok kan?? itu mmg permintaan wajib!

settle BIL aku g smayang jumaat sume, ktorang pun kuar lar ke Kip Mart.. patutnya akak aku ngan BIL aku je pegi.. tapi miqhael mcm tau2 je mummy ngan daddy dia nk kuar kan.. mata da ngantuk pun dia sanggup tahan gak.. so, terpaksa lar aku ikut skali..

kat Kip Mart jgn citer lar yerk.. akak aku ngan BIL aku g beli barang basah.. aku bwk dia pusing2 kat area lain.. aku nk carik barang.. bila aku nk bayar, kena lar letak dia kat bwh, sbb nk bukak purse amek duit kan.. boleh tak aku letak je dia kat bawah, da kedek2 dia larikkkkk.. sabor je lar tau budak kecik nie.. sukati je wat adegan kejar mengejar kat dlm Kip Mart tue.. dak2 cashier tue sume bantai gelak jerk.. sib bek lar xda yg Q belakang aku..

balik dari Kip Mart tue da tolong2 ibu aku kat dapur..

so, nie lar hasilnya lauk pauk utk berbukaaaaa.. owh, terliur sudahhhhh!!

ayam masak lemak cili padi **terbaik dia pnye pekatttt!!**

ikan pari bakar smbal cencalok **nie lagik terbaikkk!!**

hati + pedal ayam goreng berlada **aku korek pedal jerk**

daging tumbuk masak hitam **rasa sikit jerk**

sayur goreng

aku pnye ikan bakar kena asingkan siap2.. sbb aku tak suka perah limau.. yg lain2 tue kang sah2 melaju je nk perah limau.. so sebelum kena perah limau, baik aku asingkan dlu..

aku ngan akak aku adalah 2 orang terakhir yg bangun dari tempat berbuka.. hehehhe..

owh, ad wat kuih onde2 gak.. hasil tangan sendiri!

balik jb tue, mmg aku bantai makan nasi kaw2 punya.. so skang kena kurangkan smula..

=p

No comments: