April 14, 2010

Picniccc!!!

hye guyz..

hari ahad, ktorang g picnic.. huhuhu.. giler wei, nie mmg plan last minute pnye.. xda nk plan awal2..

masa ngah beli groceries kat Care4 tue, ekin tnye aku nye class driving esoknye pkul brape?? aku ckp lar takde.. coz aku pnye test next week.. so next week baru aku amek smula..

terus minah nie ckp kat tunang dia nk p picnic.. tunang dia on jerk.. aku lagik lar on sbb dlu masa diorang pegi aku tak dpt join.. hehehe.. =p

terus dlm tue gak ekin sms marniey n kucai tanye nk p tak.. sib bek lar dlm care4 lagik.. boleh lar jugak carik benda2 nk wat bekal picnic kan..

patutnya marniey n bf dia join gak.. tapi pagi ahad tue maniey tak leh nk join coz dia kena p ofis.. ada benda yang nk kena settle kan.. so ktorang pegi ber4 sajer..

mine!1624

destinasi ktorang hutan rekreasi sungai tekala.. kat mane?? aku pn tak sure.. hahhahah.. semenyih kot..

mine!1625

bayaran masuk of coz lar ada kan.. RM1 utk dewasa n 50sen utk kanak2.. da bayar, mandi lar korang bape jama pun.. parking takde bayaran.. FOC.. =)

mine!1626

sila lar menapak mencarik port yang terbaikkkkkk yerk… hhehee.. actually kat tepi2 tue pn da ada gak.. tapi air nye cetek bebenor.. budak2 sesuai lar kat area tue..

mine!1627

prasan tak org yang ramai2 kat sana tue?? rasa2nya ada yang wat fmly day dlm nie kot.. coz kat hujung sana skit, ramai org yang pakai tshirt wane hijau yang sama pattern.. so, diorang ada lar aktiviti diorang kan..

mine!1629

nk port terbaikkkkk kan?? sila lar daki anak2 tangga tue yerk.. hihihi.. tapi nie tak seteruk aku mendaki anak tangga masa p picnic kat sg gabai ngan geng2 poli dlu.. perghhhh.. yang tue tangga dia smpai skrang leh terbayang2 lagik.. pnye lar jenuh nak naik tangga sana.. byk nk mmpusss..

sib bek kat sungai tekala nie tak mcm tue.. wpun penat, tapi sbb tangga dia rendah2 takde lar terasa sangat..

da smpai kat atas tue, sib bek org tak ramai lagik.. so boleh lar pilih port yang best2 skit kan.. da dpt port, bentang lar terus tikar.. ktorang yang pmpn ber3 nie nk isi perut dlu.. tapi tunang ekin, laju je terus masuk dlm air..

mine!1631

nugget ramly goreng..

mine!1633

sardin goreng… nie utk makan ngan roti..

mine!1632

ada gak jajan skit.. n air botol..

skali kan, baru ktorang bukak bekas2 makanan nie, tak smpt msuk mulut pn lagik.. ktorang dpt ‘geng’ baru..

mine!1634

tue hah ‘geng’ baru.. hihihi.. dia da standby atas pokok ngam2 belakang port ktorang.. tue dia baru rembat bihun goreng bungkus.. tah sape punya aku pun tak tau..

nampak2 je monyet nie, terus ktorang bungkus2 smula makanan ktorang, amek beg smua, pindah port lain.. perghhhh.. sabor jer lar.. sib bek lar ko kuar awal.. kalo ktorang suma da masuk dlm air, sure keluar nk carik makanan da habis monyet nie kejekan..

mine!1639

da lepas isi perut skit, time utk berendam dlm air yang sejuk gegilerrr tue.. hihihi..

best okeh da msuk dlm nie.. wpun air dia sejuk, tpi bile da bergelak2 da tak rasa sejuk sgt da.. actually kat belah kanan tue ada air terjun.. tapi sbb time nie ada org kat situ, ktorang main2 kat tengah2 nie dlu..

ble da takde orang kat tmpt air terjun tue baru ktorang p main2 air kat situ..

mine!1636

da sedap2 berendam, mesti lar rasa lapar smula kan..

sudah nye aku n kucai naik atas jap, p amek makanan ktorang bwk kat tmpt ktorang mandi tue.. kat tepi2 tue ada batu2 besar, so ktorang lepak2 makan kat situ..

mine!1637

ko buek ape tue al??

hah, soalan trivia.. korang rasa2 tunang ekin tue ngah wat ape??

ngah carik anak dia.. asik dia je makan.. cian anak2 dia tak makan lagik.. ekekekeke.. dia carik anak2 ikan lar.. kat tepi2 batu tue ada anak2 ikan dok berenang.. comel2 jer anak2 ikan nye.. ktorang pn bagi lar makan roti..

mine!1635

cik kak nie pn mencuba gak.. same goes with me n kucai.. memasing nk try bagi ikan makan.. besttt sgtttt2.. nak2 bila tengok ikan2 tue dtg gigit roti skit pastu kedek2 berenang smula..

ktorang duk berendam dlm air ada lar dekat 2 jam gak.. kol 1 lebih baru ktorang naik smula.. da tengah hari mkin ramai yang datang.. so tak brape syookkk nk berendam lagik da.. coz tmpt yang ktorang pilih tue pn idak lar luas sgt..

time nk tukar baju nie pn kena hati2 yerk.. monyet2 penuh je atas bumbung.. aku cuak je if tetbe monyet tue msuk ikut ruang yang ada ats pintu.. pergh, sure aku menjerit sakan kalo jadi mcm tue..

mine!1644

muka hepy dapt berendam dm air terjun.. smpai nek pitam2 aku dibuatnye.. sib bek tak pengsan.. kalo tak jenuh lar korang bertiga.. hehehe.. =p

mine!1623

bertentang ngan pintu msuk hutan rekreasi sungai tekala nie, kat tepi2 jalan tue ada gak wat jual2 air, makanan sume.. kalo2 ada yang dtg tak bwk bekal ker, boleh lar beli sesiap kat luar nie.. coz kat dlm mmg takde tmpt jual2 lagik da..

smpai je kat umah, aku n ekin bantai tdo jap.. mmg ngantuk gegilerrrr..

pape pn, weekend aku sgt bestttttt!!

=)

No comments: