April 27, 2010

Meraikan Pelajar Pendidikan Khas Integrasi (Masalah Pendengaran)

hari jumaat ari last week ada program PUSPANITA kat ofis..

ape ke nama program nye aku pun tak brape nk ingt.. sbb nye aku msuk lmbt.. huhuhu.. program start kol 2.45ptg, aku msuk dewan kol 3 lebih.. =p

disebabkan aku msuk lewat, so aku terlepas nk tengok persembahan awal2.. yang aku tau, kali nie PUSPANITA kat ofis nie meraikan pelajar2 pendidikan khas (masalah pendengaran) dari Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Ampuan Durah..

FYI, Sek. Men Keb Tunku Ampuan Durah (SMKTAD) ni dibuka tahun 1959.. now da 50 years.. Tahun 1991 baru diwujudkan kelas khas Program Integrasi Bermasalah Pendengaran..

mine!1764

masa aku masuk dlm dewan nie, baru nk mula persembahan jari jemari dari para pelajar..

mine!1765

mine!1766

persembahan diorang nie diiringi dengan lagu nyanyian Aishah tue.. ape ke tajuknye ek.. aku pn tak ingt lar.. hihihii..

tapi menyayat hati ooooo persembahan nye.. lagu plak leh tahan sedihkan.. ngan keadaan diorang tue sume.. sgttttt2 berkesan kat diri aku..

mine!1767

persembahan pun diselang selikan.. ada turn utk karaoke, then smbung persembahan budak2 sekolah menengah tue, pastu smbung karaoke smula.. gilir2 lar..

smbil2 tengok n layan persembahan2 nie, boleh lar jamu selera minum petang yang ada kat bhgn belakang..

time nie kak su n kak wati ngah duet lagu tok ti.. ada separuh videonya yg smpt aku rekod, nnti aku upload yerk..

mine!1770

mine!1773

then diorang wat persembahan tarian cha cha n twist..

okeh, 1 soalan utk korang.. diorang kan ada mslh pendengaran, so mcm mane diorang nk tau bila pergerakan tarian diorang mula, bila nk kena start gaya lain smula??

cuba teka cpat.. hehhe..

mine!1772

yeahhh.. ada cikgu diorang yang tunjukkan gaya dari bwh pentas.. so boleh lar diorang tau step2 berikutnya bila nk masuk..

utk tarian2 nie sume, diorang praktis dekat sebulan jugak..

congrats utk diorang.. bersungguh2 berlatih.. n persembahan diorang sgttttt syooookkkk!! excited je nk tunggu persembhan lain dari diorang..

mine!1780

sporting je cikgu nye sesorang kat tengah2 dewan tue.. lembut je pergerakan cikgu diorang tue.. at one time, ktorang just tengok cikgu nye jer.. hihii.. =p

lepas tarian cha cha & twist nie, again ada sesi karaoke.. yang karaoke nie mmg wakil2 dari jabatan ktorang..lepas sesi karaoke tue ada tarian bollywood..

uish, dengar je tarian bollywood.. terus aku zassss ke depan pentas.. aku kan mmg pantang ngan tarian2 bollywood nie.. tue yang cepat jer ke depan.. laju je tinggalkan bihun goreng aku dlu..hihih..

yang tarian bollywood diorang aku ada rekod, t aku upload yerk.. skali kan, diorang menari bollywood ngan salah satu lagu fav aku.. aisay, sib bek aku tak join goyang2 sesama kat tengah2 dewan tue.. hahahahha.. =)

then ada sesi penyampaian cenderahati pada wakil sekolah tue.. da settle sume tue baru majlis bersurai.. tapi aku salah sorang yang keluar lambt dari dewan tue.. perabiskan teh tarik dlu, baru syok nek ofis smula..

mine!1787

masa da ramai yang keluar dari dewan tue, ada lar sesi bergambar pelajar2 nie ngan penaung Puspanita jabatan ktorang.. pas2 msing2 buat hal memasing.. smbil2 tue diorang smbung makan2 smula..

pic kat atas nie diorang ngah teruja mengejar sesuatu.. hehhee..

mine!1788

memasing excited nk p amek belon2 yang turun tue.. ada gak yang men pecah2 kan belon.. enjoyyyyy gegiler diorang sume..

aku rasa belon nie patut nye turun dari palang besi tue masa sesi tukar hadiah kot.. tapi tak turun2.. tue yang bila majlis da habis, maintenance kt ofis nie turun kan palang tue, n teraburkan belon2 yang da letak dalam jaring..

tue pasal budak2 nie sume laju jer serbu.. pung pang pung pang belon becah dlm dewan tue.. sronok je gengok gelagat diorang..

hopefully, diorang sume berjaya dlm pelajaran diorang.. all the best to them!! n congrats gak pada cikgu2 diorang sume..

=)

No comments: