October 7, 2010

Melepak Bersama Miqhael =)

balik dari open house sime darby tue, ingtkan nk pegi ke rumah bos BIL aku, skali call2 tak berangkat.. tukar plak destinasi.. plan nk g umah sape tah.. yang nie pn tak jadi gak.. then plan nk g umah kazen aku, pn tak jadi jugak.. ape pnye plan da!! hahahaha..

sudahnya tuju ke tesco extra.. coz my sis nk carik barang utk buat spageti.. bila da settle beli barang kat tesco, balik umah sesi kemas rumah..

IMG00216-20101002-1759

sbb miqhael tak brape sihat, so angkut lar dia msuk blik dlu.. sblm tue tolong my sis angkat2 barang skit kat dpn.. bila da masuk bab nak menyapu vakum segala bagai, terus bawak lari budak kecik nie msuk bilik..

aku kena lar tunggu dia skali.. ape ingt kalo da letak dia dlm bilik, dia reti ke nk duk diam sesorang.. nak adonyaaaa!! kang dia mula jerit2 nk ada org dekat dia.. da pndai oooo jerit2 skang nie.. huhuhu..

IMG00207-20101002-1749

nie lar teeter utk dia.. ater, dia mcm gatal gusi je kan.. pantang lar org dukung dia, laju je dia tarik jari org tue msuk kan dlm mulut dia.. kalo kat umah, jari aku lar yang slalu dia ngap! pastu dia jolok2 gigit2 kat gusi dia.. teliiiiiii okeh.. tapi tahan je lar..

IMG00209-20101002-1750

tak adanya dia nk men teeter dia tue lama2.. agak2 dia da bosan ngan teeter tue, dia biar je lar atas muka dia.. pastu sibuk nk gigit2.. dengan harapan teeter tue msuk sendiri dlm mulut dia.. alahai adik, cmne teeter nk msuk, kalo adik tak msukkan..

IMG00223-20101002-1800

agak2 dia da membosan sgt2, sila lar nyanyi yerk.. bantai je lar lagu pape pun.. asalkan dia tak merengek..

aku pn men belasah segala lagu kanak2 tadika.. twinkle2, baba black sheep, burung kakak tua.. sume2 yang aku ingt, sume aku nyanyi.. asal dia mengekek ketawa udah lar yerk.. =)

siap men superman2 ngan dia.. hihihih..

IMG00226-20101002-1843

akhirnya, terkapar tdo jugak.. nk tdo kan dia sng jer.. biar je smpai dia ngantuk betul2.. sure tak lma lepas tue dia lena..

kalo ngan aku cm biasa lar.. dia nk tdo landing kat bahu mak ngah dia nie.. smbil2 tue dodoikan dia ngan selawat.. laju je lar mata dia kuyu.. sekejapan da lena.. then baru letak atas tilam.. sudahnya ngan aku skali tdo sama.. hahhahaha..

IMG00231-20101002-2003

nie dia da bgun tdo.. khusyuk okeh dia men ngan kaki dia.. bagi bola hitam tue pn dia wat dekkk jerk.. hah, agak2 korang ape dia buat ngan kaki dia??

IMG00230-20101002-2003

yezzaaaaaa2… dia msukkan dlm mulut dia.. huhuhu..

ko nk adik lagik ke miqhael?? da ckup da kasih syg dari mummy ngn daddy eh?? hahhahaha..

ko ada adik kang, mak ngah syg adik ko jer.. nk ker?? hihihhi..

gile keji je jd mak ngah macm nie kan..

mlm nye, kebetulan plak bos BIL aku yang ktorang nk pegi rumahnya tak jadi siang tadi tue, tepon ckp nk dtg umah.. sib bek da siap kemas suma kan..

so, alang2 diorang dtg tue, dpt lar merasa spageti yg my sis buat pertama kalinya.. yg sebenarnya, nk wat mlm tue utk testing sajer.. so, da ada org nk dtg, kena lar jadi food tester yer mereka suami isteri..

IMG00235-20101002-2121

nie anak2 diorang.. 2 orang jer.. giler pnye ligat lar diorang nie.. habis beskal hiasan BIL aku tue diorang wat naik sungguh2.. siap tolak bg berjalan lagik.. tue mmg duduk betul2 yer ats tmpt beskal tue.. smpai tayar depan beskal tue pn jadi senget..

last2 BIL aku amek simpan dlm bilik.. bukan lar berkira.. tapi sayang lar kan.. kita nk dpt bukan senang.. so, mana yang ada confirm lar sayang nk bagi rosak kan..

diorang stay smpai kol 11 lebih.. smpai hujan reda skit.. ater umah akak aku nie visitor parking nye setoittttt.. so, mana2 visitor yang lmbt kena lar parking kat luar.. xkan time hujan lebat2 diorang nk belasah redah ke luar kan..

IMG00238-20101002-2308

tetamu da blik pn, budak kecik nie tak reti2 nk tdo.. mkin aktif plak ajak org bergelak tawa.. last2, layan lar ko tengok bola kat tv nun yer.. MU lawan mana tah.. aku da lupa..

mlm pn aku tdo kan dia dlu.. bila letak ats katil dia cebik2 smula.. terus akak aku sua nenen dia.. baru lar dia lena dengan nyenyak.. nk jugak dpt candu dia tue..

hihihi..

=)

No comments: