October 14, 2010

Budak Selsema..

petang ari ahad ari tue, bwk budak kecik nie g klinik.. sbb selsema dia tak hilang2 lagik.. then dada dia tue, ble dia menyusu ada bunyi2.. mcm kahak tak lepas gitu..

kali nie g klinik lourdes yang dekat seksyen bape tah.. aku tak sure..

IMG00351-20101010-1842

smpai kat kaunter registration nie, akak aku hulur lar kad miqhael utk medi jaring tue.. kre under Maybank lar kan.. kat kad tue atas ada nama akak aku, bwh baru nama miqhael..

so masa bagi kad nie, akak aku ckp lar 1st time dtg..

pmpn kat kaunter nie pn bagi lar borang utk akak aku isi.. nie mmg standard biasa lar kan..

pastu pmpn nie mintak i/c akak aku.. akak aku pn bgi lar..

pastu dia tnye umur.. akk aku pn mcm tercengang gak lar kan.. pastu akak aku ckp lar ‘ank yg skit..’

pastu pmpn kaunter nie wat muka bengang lar.. coz kat borang yang dia pegang tue dia letak nama akak aku.. coz dia ingt akak aku yang skit.. padahal kat kad medi jaring tue ko boleh tengok kan kad tue sape pnye.. sengalllllll!!

pastu terus mintak miqhael pnye mykid ngan muka tak senyum langsung kan..

akak aku ckp lar pd kat tue ada nombornya..

pastu dia tnye ‘umur??’ –>>nie tnye style org ngah bengang! senyum mmg takde langsung lar kan..

ape ke bengap sgt math ko ek?? terang2 lar kad situ letak thn bape bln bape dia lahir.. ko tolak je lar.. tue pn senggggggalllll bangatttttt!!!

aku ngan BIL aku da pandang2 da.. coz aku dkung miqhael kat dpn tue gak kan.. BIL aku pn tak jauh dari situ.. then ada sorang Indian lady dlm kwsn kaunter tue pn da pandang2 pmpn nie..

da settle register tue, aku ckp lar ngan akak aku.. bongok ek pmpn tue.. org bangsa ape lar tue.. xda budi bahasa langsung.. ape ko ingt kalo budak kecik skit, budak kecik yang x pndai ckp nie ke nk bgitau yang dia tak sihat.. dia nk jmpe doktor.. bongokkkk!! tentu2 lar mak pak dia yang uruskan.. cmne leh dpt keje tah.. pelik betul..

IMG00353-20101010-1847

nie hah budak tak sihat tue.. nan ado mood dia nk senyumm hahhaha..

IMG00359-20101010-1900

masa nk msuk check ngan doctor, Indian lady yang panggil nama pesakit tau..

so ble turn miqhael, dia panggil ‘RAIHAN’..

aku ngan akak aku pn dok diam je lar.. dia panggil lagik skali, baru BIL aku bangun pegi kat pintu tue tnye Rayyan Miqhael eh??

haah.. betull..

heehhehe.. terus jadi raihan ko nama  dia.. huhuhu.. aku tak ikut pn diorang msuk bilik doc.. stay kat luar jer..

IMG00354-20101010-1848

sekejap je pn diorang kat dlm tue.. kluar dari bilik doktor tue, akk aku ckp, ‘rugi ko tak masuk kak ngah.. doc tue klakar’

nape??

dia nk check miqhael.. pastu dia suh miqhael tarik nafas.. okeh dlam lagik.. mcm lar miqhael paham ape yang dia suh buat tue..

da tue miqhael wat ape jer??

ape lagik, dia kan pantang org belek2 dia, menganga je lar mulut..

hahhahaha…

so, doc ckp ape??

kahak dia berkumpul, sbb tue boleh dengar.. kecik lagik kan, x pandai nk buang kahak sendiri..

IMG00360-20101010-1906

so dpt 2 ubat.. ubat selsema ngan ubt batuk..

mlm sblm tdo, kena lar bagi dia makan ubt..

selsema dia mmg da lama.. tak gak kurang2.. biasa lar kan.. budak nak membesar.. mcm2 ragam..

eh, budak nie kuat berpeluh yerk.. kadang2 tengah dia baring2, ble kte dukung tau2 da basah je rmbut2 belakang dia tue.. baju jgn cite lar kan, mmg lembab.. tapi sbbkan dia selsema, takdenya lar nk kuatkan kipas.. paling tidak pn bukak tingkap skit je kasi angin masuk..

=)

No comments: