October 8, 2010

Contest Meletup TOP TOP – RedMummydotcom!

marang kerapu kepundeng parang sekeperrrrr!! fuhhhh fuhhhh!! jampi RM ngan RD japs.. hehhhee..

header

yezzzaaaa.. RedMummy wat contestttt!! aku saje jer nk memeriahkan lagik contest yang RM buat.. tmbh beban pada RM n RD utk review sume2 entry yang join contest nie.. hehehhe..

untung2 leh menang perfume hugo boss tue.. xpun dpt yang hadiah misteri tue… yang misteri2 tue lar yang buat org teruja nk tau, ye dak?? no lar.. saje je nk join.. **padahal da xda entry nk buat.. huhuhu..** mng kalah tolak belakang.. hehhehe..

so, sblm cite byk2, meh aku bgitau korang dlu dari mane aku kenal blog merah2 menyala lagik cun nie yerk..

pestime aku klik ke blog merah nie bila aku jmpe link blog kak red kat blog Mr.Manager.. sape lagik kalo bukan ex manager Ning Baizura tue kan..

090520088128

hah, ingt tak pic nie?? gara2 pic nie lar yang buatkan aku melekat terus ngan blog merah nie.. sungguh yer, start dari entry yang tue smpai skang, hari2 wajib bukak kat ofis.. nk2 time aku keje kat Pasir Gudang dlu x brape byk keje kan.. lagik lar aku amek kesempatan khatam segala entry dari blogspot sume tue.. gigih okeh.. owh, time tue tak drop comment pn.. jadi silent reader sajer..

so, skang nie nk bagitau ape yang membuatkan aku stick ngan REDMUMMYDOTCOM nie.. =)

pertama nya sbb ada entry tntg blogging tips – personal touch by RedMummy sendiri.. agak2 mood malas da terjah diri, aku suka habiskan masa baca entry2 nie ulang2 kali.. atleast leh bagi semangt kat diri sendiri.. almaklum lar, baru je berjinak2 ngan dunia blogging nie kan..

yang keduanya byk info pasal parenting tips.. especially entry kak red yang pasal rancang gender bby ikut kalendar cina tue.. wpun tak paham pape, atleast berguna utk para2 isteri yang mmg ngah merancang nk ada bby kan.. utk yg lum kawin cm aku nie, blh lar baca sebagai panduan bila da kwin nnti.. sok2 da kwin, agak2 nk rancang ank, search ajer lar kat blog mak merah nie kan..

IMG01272201007221955

parenting tips nie tak semestinya pasal rancang anak jer.. cmne kak red treat ank2 dia pn boleh dijadikan panduan.. nak2 bila tiba part2 menghukum anak nie kan bila diorang buat salah.. paling sedih baca entry yg kak red majuk ngan abg tue.. siap gigih balik rumah malam2.. sedih kak oiii baca entry akak yang tue.. kisah2 pasal keletah abg n gegirl pn sgt lar best..

IMG_8074

seterusnya bila ada cite pasal travel trip empunya blog.. syookk gile baca.. bek g singapore, langkawi, bandung, jakarta, paris, london, amsterdam n memacam lagik lar.. yang terbaru trip to medan!! bukan takat info2 pasal travel jer yang RM sediakan, tips2 ble travel pn ada.. segala preparation sume2 tue lar.. n seriusly, yang aku g bandung bulan 8 ari tue pn sume2 aku rujuk kat blog merah nie.. tmpt mana yang wajib pegi sume.. part wat converter sheet tue pn aku follow gak buat.. memudahkan diri sendiri sgt. =)

img15726

pastu blog mak merah nie meriah ngan cerita shoppinggggggggg!!! mcm2 pasal shopping ada.. handbags, kasut, baju, sluar, skirt, dress, mekap, groceries, toys anak2.. mcm2 lar lagik.. tak lupa gak shopping utk kittens di VA tue hah.. utk aku yg mmg tak mmpu nk jadi pemilik handbags2 yang top top tue, bila dpt tengok pn kira okeh lar.. ‘owh, mcm nie rupanya beg LV.. owh, cmnie rupanya lmbg Channel’ hah gitu.. ubat bunuh lipas pn ada yer dlm blog merah nie.. =p

img-2364

pastu ada crita pasal mekap jugakkkkkkk!!! org pmpn, standard lar kan.. xkan lari lar dari bab mekup2 nie.. cuma ko apply kat muka ko or tak.. itu jer lar kan..

paling mengegarkan bila blog merah nie kena audit ngan LHDN.. gilor gempak kan blog mak merah nie.. byk info about LHDN yang boleh dpt dari kesah blog RM kena audit nie..

sonang cite blog merah nie pn da lebih kurang mcm astro gak.. mcm2 adooooo!!! ko search je lar pape kat button search dlm blog merah nie, sure ada isi2 nye nnti..

skang nie pn blog merah nie da maju setapak ke depan lagi.. Skang nie da mobile frenly.. Laju zap zap je loading kt mobile skang.. Sape2 yg nk view blog merah nie dari mobile blh lar gne view di sini yerk.. m.redmummy.com

hah, tue je lar kot yang aku nmpk dari mata kasar aku.. lain2 hal nk2 bab teknikal cm lambat loading ke ape ker, aku tak reti nk komen.. pada aku asal aku bukak blog redmummy nie, asal kuar entry dia utk tatapan aku baca hari2 da kira okeh sesangat.. hehehe..

=)

penutup nk jampi ape plak ek?? niyang ingsong matakaji semaringg senggg.. hehheheh..

pics credit to REDMUMMYDOTCOM

No comments: