September 29, 2010

Majlis Aqiqah Miqhael..

ari jumaat ari tue, settle sme keje kat ofis.. terus lar gerak ke shah alam.. kebetulan lak hujan kan.. so, pelan je lar aku bwk.. kol 6 lebih aku da smpai umah my sis..

barang2 aku sume da prepare, so tgu akak aku siap2 kemas2 brang diorang je lar utk bwk ke palong.. coz ari sabtu nnti ada majlis aqiqah miqhael..

kol 9 lebih gak lar ktorang gerak dari shah alam.. still hujan gak masa ktorang bertolak tue.. msuk hiway, lagik lebat hujannya..

IMG00022-20100925-0816

dlm keter dia duk blakang ngan aku.. sebelah aku tue alas siap2 tilam dia sume ngan kain batik bagai..

owh, nie pose terbaru dia.. asik lar duk angkat kakinya.. tah ape yg dia nk tunjuk da.. stokin dia pn da bykkkkkkkkkkkk yang tak muat.. sume da sempit.. ada 2 3 pasang je yg stil ngam ngan kaki dia.. yang lain2 sume kalo dia pakai, mmg berbekas..

adik, mintak mummy stokin baru cpt!!!

IMG00011-20100924-2218

kalo dia merengek2 nk susu, aku pass lar dia pada akak aku.. nnti dia da tdo, akak aku pass smula dia kat aku.. hahhaha.. da mcm men pass baton jerk..

hah, nie lagik satu pose fav dia time tdo yerk.. sejak dari dlm perut lagik gini gaya nye.. cuba korang tengok masa yg akak aku wat scan 3D tue.. kan semedang tangan dia letak kat muka.. da kuar pn, gini jugak gayanya..

smpai kat palong dkt2 kol 1 kalo tak silap aku..

esok paginye bgun pagi, tpi tak mandi lagik.. tolong jadi photographer utk amek gmbar kambing miqhael.. hehehhe..

IMG00018-20100925-0756

nie kambing pertama miqhael yang disembelih..

IMG00017-20100925-0756

nie lak kmbing kedua.. owh, kambing nie agresif skit.. smpaikan da terlentang tunggu nk disembelih pn dia still meronta2 lagik..

dedua kmbing nie adalah kembarrrrrrrrrr!!!

proses penyembelihan adalah dilakukan sendiri oleh abg ipar aku.. kata aqiqah anknya kan.. confirm lar dia nk merasa wat sendiri.. pengalaman baru katanya.. =)

leh tengok kat sini if nk tau cmne cara diorang sembelih kambing..

IMG00025-20100925-1131

kambing2 tue cm biasa lar yer, masak kari.. terbaik dari palong pnye kari.. hhehehe..

IMG00042-20100925-1150

then ada jugak aym goreng.. pastue ada cendol.. terbaik lar kan dpt cendol time hari panas.. pastu ape tah lagik, aku pn tak ingt da.. hehhee..

IMG00034-20100925-1143

hah, nie sepupu sepapat miqhael.. org goreng ayam depan stor, diorang dok bertukang tepi stor.. hahahhah..

IMG00035-20100925-1143

kat tepi tue plak, ada nie hah.. kambing2 ternakan BIL aku ngan ayh dia.. byyykkkkkkkkk!!!

majlis start lepas zohor.. org kg dtg baca yaasin kat umah.. tapi tue lar.. patutnya dtg baca yaasin dlu baru makan kan.. ada plak tue yang dtg terus makan.. ble org da pegang pinggan nk amek makanan, takkan kita nk ckp “eh.. jgn makan dlu..” giler ko?? mau org tue tak dtg lagik umah kang..

so, tang makan tue ada celaru skit lar.. yer lar, bila da sorang tengok org len makan, dia pn nk makan lar jugak kan.. tapi kalo da makan, then join baca yaasin tue xpe lar gak.. nie da makan, ada yg terus balik.. cmne tue??

tapi xpe lar, atleast jalan ngan lancar gak.. alhamdulillah.. selesai pn majlis aqiqah utk miqhael nie..

IMG00056-20100925-1407

nie jer yg aku makan.. kmbing tue kena lar amek byk2 kan.. nk2 tang isi ngan tulang.. fresssshhhhhhhh gilerrrrrrrrr!!!

IMG00050-20100925-1350

aku suka gilerrrrrrrrrrrrr pic nie.. comel jer dia wt mulut cmtue.. gigit kang baru tau.. owh, dia da mmg terror tengok hp.. tau je org nk snap pic dia..

time nie sbnrnya dia da ngantuk bangat.. tapi lum selesai baca yaasin, tue yg leka kan dia dlu..

IMG00057-20100925-1432

selamat da dia tdo.. hehheeh..

patutnya kan, akak aku nk pakaikan dia baju melayu.. warna gold.. biar sedondon ngan akak aku n BIL.. tapi kena pinjam hok sepupu dia pnye lar.. da pesan da kat biras akak aku suh bwk.. tapi da diorang smpai lwat.. terpaksa lar pakai jer baju nie..

=)

1 comment:

HarLisz said...

comey..comey..mulut tu..bole geng dgn cik zara la ni..