September 23, 2010

Mencari HP Baru..

last week hari ahad, agenda ktorang adalah mencari hp baru utk akak aku.. ater O2 dia da kojol gol terus.. hhehehe.. kebetulan terjatuh dari atas almari masa raya kat palong tue.. trus lcd nye crack.. nmpk gaya mmg kena beli yang baru.. huhuhu..

mine!3335

memula skali g PAS.. g kat tmpt sony ericsson trus.. my sis da survey hp mane yang dia nak.. antara satio, aino or experia.. walaweiiiii.. dasyatttt.. hehehhe..

tnye2 price kat tmpt sony tue, then decide g subang parade.. coz my BIL ada tnye harga kat situ gak.. the price lagik better dari kat sini..

tapi sblm ke subang parade, moh lar kita isi perut dlu yerk.. =)

mine!3337

g makan kat garden cafe sajer.. dlm PAS.. malas da lar yer nk g makan tmpt lain.. kang buang masa lagik kan..

mine!3336

budak kecik nie tdo.. time nk makan tue baru dia bangun..

mine!3339

my sis pnye pilihan.. nasi ayam masak pedas kalo tak silap aku.. tapi takde lar pedas mane pn.. hehhee..

mine!3338

nie aku pnye plak.. nasi goreng ayam.. aku amek yang set ngan air terus.. dapat ice lemon tea..

BIL aku mintak nasik ayam yang skali set ngan ice lemon tea gak.. korang tau tak, nasi ayam dia smpai pling lmbt skali.. aku ngan akak aku da habis makan, baru smpai nasi ayam nye.. tak ke pelik.. pdahal nasi ayam tue ko tinggal nk hidang kan aje.. bukan nk kena masak nasik dia smula pn..

terpaksa lar abg ipar aku menunggu.. =)

mine!3340

then terus gerak ke subang parade.. ktorang terus g tmpt yang BIL aku da penah tnye.. skali bila tnye lgi skali nie terus naik harganya.. bih kurang ngan yang kat PAS tue jer.. tapi diorang takde stok hp yang akak aku nk tue, so ktorang gerak g kedai belakang dia plak..

tnye2 ngan lengchai tue, pn dpt harga lebih kurang.. diorang pn takde stok phone yang akak aku nk.. coz baru je ada org beli tue.. means ktorang lmbt skit lar smpai kedai dia.. tapi suh gak dia carik stok phone tue.. last2 ada, tapi ktorang kena tunggu lar.. coz dia kena g amek kat puchong..

tak kesah lar kan kalo kena tungguu pn.. smbil2 tue tnye gak harga phone yang aku nk sgttttt!!! pastu g kedai lain survey lagik harga hp yang aku nk tue gak.. 2 3 kedai gak lar yang ktorang survey, tapi kat kedai dia kot yg aku rasa better harganya.. tapi tak ckp lagik ngan dia nk ke tak.. hehehe..

mine!3341

then BIL aku ngan my sis g surau jap, aku bwk miqhael jalan ngan stroller dia.. spanjang jalan tue, sume org keliling dok menjengah dia.. ko pakai ilmu ape dik?? hehhehe..

sambil jalan smbil pk nk amek hp idaman ke tak.. nk amek ke tak.. nk amek ke tak?? hah, ko pkir lar 18 juta kali yer yaty!!!

bila kat subang parade, cool blog adalah tempat yang wajib utk singgah yer.. tak lengkap kalo tak singgah.. t ada tdo malam mengigau cool blog.. hahaha.. hover bebenor!!

mine!3342

amoi dpn aku masa Q nie suka men ngan miqhael.. japs2 dia pandang belakang agah2 miqhael.. hehhehe.. =)

da settle akak ngan BIL aku kat surau, ktorang g carik teeter dlu utk miqhael.. coz dia skang asik lar ngk menggigit jari org len.. jari dia pendek kan, aku agak dia tak puas kot.. hahahah.. jadi mangsa jari ktorang bertiga lar.. tue yang nk g carik teeter utk dia gak.. ktorang suspek gusi dia da gatal2 kot..

hp akak aku, ktorang g pick up ble lengchai tue call ckp phone da ada.. terus lar ke kedai dia smula.. ktorang bertiga je kot yang pling bsing kat situ.. hihihhi..

ada gak lar set utk phone akak aku yang lengchai tue bagii free.. and ada gak barang yang dia bagi murah skit harganya.. da settle ngan hp terus gerak blik..

masa ktorang nk kuar ke parking, apek yang kedai mula2 ktorang pegi tue kan, dia tnye ngan BIL aku..

u angkat hp ehh?

haah..

brapa u angkt situ kedai??

RM1700++..

kedai wa boleh dpt lagik murah.. 1650 boleh dpt..

eleh, blah lar lu apek.. time ktorang datang memula tue pn ko layan nk tak nak jer.. pastu tetbe harga ko trus nek.. da tue ble ktorang beli kat kedai lain, dan2 ko ckp kedai ko leh dpt lagik murahkn..

xpe lar apek yerk, kalo harga ko murah pn, tapi layanan pada pelanggan hampeh, bek lar pegi kat kedai yang mahal skit, tapi layanan pada pelanggan superbbbbb!!! lengchai tue mmg terangkan sume2 lar pasal hp.. ko tanye je ape, dia jwb jer..

hah, nie nk suh korang teka.. korang agak2 akak aku amek phone sony yang mane?? pastu korang agak2 lagik aku beli tak hp idaman hati aku tue?? saje nk bagi korang pn pk aku amek ke tak hp tue.. hehhehe..

sape jwb ngan tepat, insya-Allah ye aku bagi something.. tapi siapa yang pling cepat bgi jwpn lar yer..

=)

4 comments:

OmeAnat Aminuddin said...

ko x amikkan bai.. sbb ko xde duit nk kawen..ngeh3..

Lisz said...

rasanya akak ko beli phone experia..and mcm ko tak beli je phone baru..hehe..

Anonymous said...

nak jawab bole??hadiah ape nk bag??hehe
**along**

yaTy ♥ said...

along,
shut up u!!!
tak leh jawab!!!
diam2 sudah..
hahhaha..

=)