September 21, 2010

1st Syawal..

hari raya pertama adalah di JB dlu.. this year along raya palong gak.. so next year n setahun nye lagik sila beraya di JB dlu yerkkkkkk!!! time tue miqhael da besar.. da boleh pakai baju melayu.. hhehehe..
biasanya 1st day raya, ktorang 1 family bertolak ke melaka.. tapi tak utk thun nie.. coz my uncle iaitu adik ibu aku da bagitau yang dia satu fmly nk dtg beraya di JB.. ater kat sini kan ada ibu aku n akak dia.. lagik pn da tinggal 3 beradik je pn.. arwah nenek kan da meninggal last year.. so this time kte berkumpul di JB sajerk..
pagi cm biasa lar kan.. lepas solat raya ada sesi bermaafan2 antara fmly.. pastu baru isi perut yang lapar.. hahhaha.. then tlong ibu prepare ayam masak merah n masak nasi sume.. coz fmly pok teh bertolak dari klang lepas solat raya.. so, ktorang bajet2 diorang smpai time lunch lar..
da siap masak sume, baru ktorang 1 fmly siap2 nk g umah mak long aku.. nie kira ibu aku pnye akak lar.. tak jauh pn, kat seri alam jerk.. baru je msuk keter, hujan selebat2nya ko..
smpai umah mak long, harus lar aku jadi princess kan.. ater, rmbut baru buat sehari sebelum raya.. takkan aku nk redah hujan lebat tue.. jahanam lar nnti.. cm biasa gak, adik aku yang bongsu lar jadi mangsa kena payungkan aku.. baju basah skit time nie xda hal, asalkan bukan rmbut kena air hujan.. hahhahahha..
da selesai beraya umah mak long, ktorang balik smula ke rumah.. tunggu pok teh 1 family plak smpai.. lbh kurang dkt2 kol 3 gak lar diorang smpai.. sampai2 je diorang, ktorang terus hidang lauk pauk sume.. coz ibu da pesan siap2 tak yah benti makan, da masak sume..
cm biasa la yerk, lauk2 raya smbal kacang, smbal jawa, ayam masak merah, rendang daging.. nasi himpit n nasi putih.. then ada wat sayur goreng gak..
mine!3212
habis makan smbung lar borak2.. then baru diorang g balik hotel.. mmg slalu pn kalo diorang turun JB, diorang sokmo tdo kat hotel.. hotel pn dekat jer ngan umah..
malamnya dtg kat umah smula.. makan2 pn kat umah gak.. lauk yg sama cuma tmbah smbal telur.. hehhehe.. pastu baru lepak2 layan movie kat tv.. gelak sakan je tengok jangan pandang belakang congkak tue.. serius yer, nie kali pertama aku tengok cite nie.. terbahak2 ketawa.. huhuhu..
raya pertama nie mmg aku tak amek gmbar pn.. hahhhaa..
eh along, raya thn depan kte nk wat warna tema tak?? jom ar wat warna tema.. asik pakai baju lintang pukang je warnanya.. hihihii…
=p

No comments: