May 5, 2011

Baby Sitter di Hari Pekerja..

if korang follow tweet aku, confirm korang tau yang hari pekerja ari tue, aku menjadi baby sitter utk miqhael..

akak aku kena keja lerrr.. ada report amenda tah yang dorang sume kena siapkan..

pagi dlm kol 10 cmtu dia da pegi ngan kak ina.. ktorang anta dia ke umah kak ina.. then balik umah aku jaga lar miqhael.. daddy nye mau study.. ada exam!

siang dia no hal lar.. ngan sape pun dia nak.. kasik sumbat botol susu kat dia, dgn harapan dia akan tdo.. nan hadonya.. susu habis, dia pun segar mata.. hahhahaha.. bila da tengok dia dok tonyoh2 mata tue baru aku kepit dia utk tdo.. biasa lar, budak manja tue tdo bertepuk berpeluk atas riba bagai.. mcm time dia kecik2 gak..

dia da tdo, ngan aku2 skali tdo.. harpan nk tgk melodi pun punah sbb terbongkang skali ngan miqhael kat dpn tv.. hahhahaa..

dlm kol 1 lebih siap2 plak nk g amek akak aku kat Maybank sana.. keje dorang tak leh nk settlekan lagik.. coz ada ape tah yang tak siap lagik.. jadinya, mayb malam tue dorang kena dtg smula..

munch_2011_05_02_223133

**sila baca dari bawah ke atas**

jadinya malam tue, time ngah layan bola MU vs Arsenal, akak aku dpt msg dari bos dia yg bagtau dorang da boleh datang..

huarggghhh bermula lar tugas aku jadi bby sitter yerk.. akak aku pegi dlm kol 11.. lepas habis game bola tue.. akak aku nk kuar nie pun kena bwk lari miqhael msuk bilik dlu.. budak tue kan tak leh tengok org siap2 pakai tudung sume.. kuat berjalan betul si kecik tue tau..

akak aku da kunci pintu sesiap, aku pun bwk lar si kecik tue keluar tengok tv.. terus dia mcm pandang keliling carik mummy n daddy dia.. huhuhu..

awk tinggal ngan mak ngah je lar adik!

mine!3762

tengok lar gaya dia mnum susu cmne.. baik pnye baring kat riba aku kan.. aku nk baringkan betul2 atas riba, dia nk jugak gaya mcm nie.. sukati lar adik..

susu dia aku balun buat 5 scoop terus.. hah, minum lar smpai habis yerk.. dengan harapan bila susu dia nk habis nnti, mata dia pun da kuyu..

nan hadonyaaaaa!! cmne time siang, mcm tue gak time malam.. lagik segar mata dia.. ikut suka awk lar A’el.. buat lar ape nk yerk.. ngantuk nnti carik mak ngah okeh!

agak2 korang dia ada nngis2 tak?? hehehe.. soalan cepumas nie?? adalah skit.. bila dia carik mummy dia smpai depan pintu bilik mummy dia.. heheheh.. sian plak tengok time tue.. tue yang terus kasi susu..

bagi susu tue pun kemain baik dia minum smbil layan tv.. eh, tapi betul tau.. dia da ngantuk, automatik dia dtg baring kat riba aku.. pastu keje aku lar kena dodoikan dia ngan lagu favourite dia..

munch_2011_05_02_223024

**sila baca dari bwh ke atas**

part terjun katil tue adalah dlm kol 3 pagi lebih sikit.. terkejut aku wei, smpai jatuh katil terus.. mana tak nya, tetbe da dengar dia nngis kat sebelah.. kasik lar hint dlu.. menggelupur aku bancuh susu dia kat tepi katil tue hah.. sabor je lar..

susah payah aku bancuh susu.. dia tak nak okeh.. nk mintak tepuk ngan nyanyi lagu twinkle2 dia.. A’el, ngan mummy ko xda pun mintak nyanyi2..

kol 5.30 pagi skali lagik dia bangun.. kali nie betul pnye nk susu.. sib bek time nie akak aku da balik.. so kasik pindah bilik..

jadinya menjadi bby sitter di hari pekerja amat successful!! sape lagik nk suh aku jaga anak korang?? hahahhaha..

=p

No comments: