July 18, 2011

The Platinum

dari JJ Mall tue, moh lar kita tahan taxi or tuk2 utk ke destinasi selanjutnya yerk.. kali ke bape tahan tah, baru dpt taxi yang harga tak melambung sgt.. so terus je lar masuk..

kerja2 tahan taxi serah kat akak aku ngan BIL aku.. ngan map kat tangan dorang sume kan.. aku pnye keje jaga miqhael.. hehhehe.. masuk taxi jer, dak kecik tue da carik candu dia.. jalan plak time nie ngah jem.. so dapat lar dia tdo..

sini lar destinasi ktorang seterusnya.. dengan harapan boleh menyoping sakan dlm nie.. hehehhee..

tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. sblm tue kena p isi perut dlu.. smpai platinum nie da pukul 1 lebih.. so mmg da melapar tahap gabannnn!! da lar pagi tue just bekfast roti bakar jerk..

budak kecik yg baru bangun tdo.. so mood adalah ke laut semedang budak kecik nie tau.. aku dudukkan dia atas meja tegak2, dia melepek gak kat bahu.. tue sah lar ngantuk lagik sbnrnya..

akak aku ngan BIL aku p beli makan.. owh, kat sini dorang guna kupon.. so kena pegi q kat kaunter kupon dlu.. isi lar dlm tue ko nk letak bape Baht pun utk makan.. agak2 ada lebih nnti boleh redeem smula duitnya bila kita pulangkan kupon tue kat kaunter dia smula..

nie je satunya2 kedai yang ktorang jmpe tanda halal.. yang jual nasik kuning ngan kari ayam nie.. tapi nan hado rasa kari sgt pun.. huhuhu.. lapar pnye pasal kan, telan gak smpai licin!

tak tau lar kot ada gerai lain lagik yang halal, tpi ktorang tak prasan.. ngan manusia penuh kat food court tue.. carik tmpt nk duduk pun payah.. owh, kat food court nie pun smpt gak miqhael wat drama sedih dia.. hihihi.. poyo betul dak kecik nie.. nk dpt adik makin over sensitifnya tau..

mak yong yang kepeningan.. hehehhe..

si anak yang pantang letak bawah laju je melarikan diri..

next adalah misi memenuhkan bagpack masing2 dengan hasil borongan.. hahahha.. nan hado nye memborong sakan pun.. sini pun susah gak nk bargain, tapi takde lar seteruk dkt CM sana tue hah.. sana lagik kedek.. atleast kat sini diorang bagi harga wholesale terus..

hasil shopping aku sorang utk hari pertama.. takde lar byk mana pun.. utk diri sendiri.. heheheh..

cmpur dengan hasil shopping akak aku 3 beranak tue hah..

misi hari pertama adalah biasa2 sajerk.. boleh dikatakan misi memanaskan badan dlu.. hahhaha.. sukati aku jer kan.. settle menyoping kat Platinum nie, ktorang balik hotel jalan kaki sajerk.. ater, Platinum ngan hotel sederet jer.. dlm 10mins berjalan da smpai.. tapi sementara nk tunggu smpai tue, dukung miqhael lagik, berpass2 gak lar ngan BIL aku.. huhuhu..

ingtkan malam tue nk smbung jalan2 gak.. sekali hujaaaaannnn daaaaaaa.. berkurung je lar dlm hotel melayan kerenah si kecik tue.. owh, mlm tue dia wat perangai yerk.. menangis jer.. puncanya buah laici yang akak aku beli masa kat CM.. ade ke dia nk makan biji laici tue.. confirm lar akak aku buang kan.. bagi dia isi jer.. terus menyentapppppppppppppppppp!!

nie anak sape kuat menyentap kat Bangkok nie?? jual jugak kangggggg!! hahahahha..

No comments: