July 25, 2011

Mari MenDobi!

nie hari ape tah.. tapi weekend lar.. ari sabtu tak silap aku.. operasi membasuh baju di petang hari.. hahahhaha..

ater, bakul da menggunung yerk.. x larat aku nk basuh tangan.. so laju je lar tuju ke dobi yang lis blogkan.. sib bek ko blogkan kak oiiiii!! kalo tak mmg gigih aku basuh tangan!! selama duduk putrajaya nie, xpnh lagik aku anta baju kt dobi! tapi sbb nie mmg da tak larat giler, tuju je lar P15 sana..

menggagau aku carik kedai dobi nie. rupanya terselindung disebalik kedai cermin mata..

kasik punggah sume baju msuk dlm mesin basuh.. pastu tuang lar sabun yerk.. masukkan duit syiling RM2 ke RM3 aku tak ingt lar.. huhuhu.. pastu tunggu lar mesin tue berputar! utk basuh nie 20 mins jer lebih kurang..

so sementara nk menunggu tue, aku p melobi muka kat Mydin.. hahaha.. g beli barang skit.. tapi nyampah lar carik barang kat mydin.. sbb aku tak tau barang tue dia taram letak kat mana.. koser lar aku nk tawaf dlm tue kan.. beli je lar ape yg jmpe..

anggap je lar nampak yer ape yang tertera kat situ.. cara2 nk gunakan mesin2 basuh tue.. ada yang utk 6kg jer.. ada yang up ke 8 or 9kg.. yang nie kalo nk basuh selimut yang tebal ke, comforter ker okeh lar kan sumbat dlm nie..

smpai smula kat mesin basuh, ada lagik 4 minit utk dia beroperasi.. tunggu lar yerk sekejap.. dlm pada tue pk gak lepas nie nk ke mana kan..

settle je 4mins tue, tunggu smpai mesin basuh tue benti, hah punggah lar pulak masuk dlm mesin pengering nie hah.. mesin pengering nie mmg ngam utk 1 cucian dlm 1 mesin tue.. so x pyah lar nk guna smpai 2 mesin pengering kan.. hehehhee..

hah, kering lar ko ye baju dlm tue.. ada 42mins gitu nk menunggu.. so dari tak buat ape2, bek p makan yerk.. den laporrrrrr gilerrrrrrrrrrrr!! paling dekat adalah secret recipe.. so p lar layan perasaan dlm tue sesorng sementara nk tunggu 42mins tue habis..

beroperasi smpai jam 12 tgh malam sajer.. tapi cucian terakhir adalah jam 11 malam..

suka jer ada dobi mcm nie.. tapi masalahnya laluan dia tak best langsung.. kena lalu tengah2 kedai mamak!! aiyoooo.. malu okeh angkut bakul kemain besor lagikkkkkkk!! muahahahha..

lantak p lar yerk.. janji baju den kering.. balik umah leh terus lipat! tak yah men jemur2 lagik.. mana yg mcm lembap2 skit je aku jemur kat ampaian!

sib bek dtg ptg, tak ramai yg lepak mamak.. cer kalo dtg malam, confirmmmmm ramaiiii lepak mamak..

=p

No comments: