July 22, 2011

Good Bye Bangkok!

final episode of bangkok! aku pun da tak larat nk menceceh pasal cite bangkok nie.. muahahaha..

so hari last mcm biasa lar jugak, p turun bekfast kat cafe then naik bilik bersiap2 utk pulangggggggggggggggg!! yaribaaaaaa.. flight ktorang hari balik nie kol 1 lebih.. so kol 10.30 cmtue ktorang da turun utk check out dari hotel!

budak kecikkkk yang kemain peramah lagik.. habis sume2 staff hotel yang jaga meja receptionist tue sume dok menegur dia.. datang dia buat flying kiss, habis sume pakat bersorak.. hahahhaa..

memula ingtkan nak ke airport naik teksi jerk.. tapi hotel ada sediakan keter.. harga pun lebih kurang naik taxi.. ngan beg yang mmg kemain byk lagik kan.. so decide naik keter hotel jerk.. dlm 1/2 jam perjalanan smpai lar ktorang kat airport Bangkok nie..

yang depan ktorang tue lar keter hotel.. miqhael masa otw lagik dia da tdo.. sgttttt2 lena.. tak sedar ape dah time tue..

dah angkut sume beg masuk troli, terus gerak dlm carik tmpt check in.. sib bek ngam2 ktorang msuk tue da tmptnya.. tak yah lar nk gerak jauh2 sgt pun..

beg troli yang bwh sekali n paling gemuk tue, adalah barang2 aku je dlm tue.. hahahhaa.. eh, aku g Bandung dlu pon tak shopping penuh mcm kat Bangkok nie.. bebel je Bangkok mahal, tapi ko ttp shopping tak hinggat kan yaty!

yang lain tue sume beg akak aku 1 family..

dlm airport nie merata boleh jmpe patung yang besar n tinggi gabak tue..

area pass control nie, akak aku dpt jalan dlu lar.. coz dia ada bawak budak kecik kan.. so dorang ada 1 lane tue utk warga emas, ibu mengandung, monk n segala bagai.. yang tak pegnent nie sila Q tmpt biasa.. jgn berangan nk pegi lane express tue.. hahahha..

eh, tapi imigresen dorang straight giler2 ek.. masa nk scan hand carry beg kat mesin tue, habis smpai ke kasut kena bukak.. sib bek tak suh bogel kat situ.. muahahhaha..

disebabkan nk boarding pun lama lagik, so meh lar berjalan2 dlu dlm airport tue yerk.. koser nk dukung miqhael, tue yang amek troli, letak dia.. hahahhaa.. itu pun kalo korang nk tau, tah mcm mana tah dia boleh terkeluar dari troli.. sib bek time tue BIL aku pegang tangan dia.. kalo tak mmg sedap lar dia berdentum ke bawahhhh!!

owh, tmpt ktorang boarding adalah kat gate F, tapi sbb BIL aku nk exercise wat lawatan muhibbah dlm airport bangkok yang gabak nie, ktorang pun meneroka lar ke arah gate A B C D segala.. arah bertentangan dengan gate F.. sekali bila lalu area Gate F tue, rupa2 nye sume kedai yg ada kat area ABCD ada gak kat area F nie.. wat penat je tawaf area sana.. hihihi..

smpai area menunggu kat F nie, terus lar carik kerusi nk melepaskan lelah! ada bekal kentang goreng n roti bakar tue, kasik makan dlu.. laporrrrr!! dlm flight kang kita bantai makan nasi lemak plak yerk.. balik dari bangkok nie baru ktorang ada amek makan..

flight ktorang adalah delay dlm 1/2 jam gitu.. coz patutnya kol 1.10 ktorang berlepas.. tapi kol 1.00 baru flight tue touch down segala bagai.. so dorang nk punggah2 beg org yang baru smpai bangkok.. nk masukkan plak beg org yang nk balik Msia, so delay tang tue je lar.. sib bek lar tak lama sgt..

dlm flight miqhael mmg bestttt terbaikkkkk!! tdo jer dia.. meragam masa awal2 nk tdo jerk. dpt candu dia terus senyap lena.. aku settle makan nasi lemak, terus amek dia dari akak aku.. biar akak aku makan plak.. so dlm flight tue mmg dia tdo atas aku lar.. flight touch down pun dia tak bangun2 okeh! mmg lena sggttttt!!

ble kena cahaya matahari tue, baru lar dia bukak mata.. owh, time nie aku da menonong ke depan.. sian kan dia kena panas.. akak aku ngan BIL aku, aku da tinggalkan jauh kat belakang.. masuk kat kawasan aircond, baru aku tunggu dorang berdua.. hehehee..

settle sume, g amek beg pastu terus kuar carik taxiiiiiii.. naik taxi balik ofis aku dlu, then amek keter, antar dorang bertiga balik SA.. pastu aku balik ofis smula angkut beg aku yg aku tinggalkan.. hahhahaha..

smpai umah smbung gosip ngan housemate aku! oit, 5 hari tak jmpe, wajib lar byk gosippppp!! tue yang esoknya terus kuar p dating tengok movie ber4!

nice holiday kat bangkok.. next destination, tak tau lagik.. hahhahaha..

=p

No comments: