July 15, 2011

Dinner Di Hari Pertama!

settle je pasang extra bed tue sume, masing2 terus mandi n siap2 nk p dinner.. owh, malam pertama kat bangkok nie tak berjalan ke mana pun.. hehehhe.. ngam2 smpai kat lobby hotel, tengok2 da hujannnnnnn.. huarggghhhh.. da lar perut memasing mmg lapar kan.. terus pinjam payung dari budak2 hotel tue.. dpt lar 2 payung.. tapi payung nye comel lar sungguuuuuhhhhh!!

sib bek keluar hotel tue kat simpang mmg ada 7eleven.. so benti situ, akak aku p beli sim card thai.. sebelum tue masa kat lobby hotel da tnye direction siap2 utk pegi tempat makan.. nie sume akak aku n BIL aku pnye keja.. aku dukung miqhael follow dorang jerk..

sementara dok tunggu dpn 7e tue ngam2 lar hujan benti gak.. boleh lar gerak nk carik makan malam kan.. kalo tak mmg basah lokos lar jawabnya.. owh, ktorang jalan kaki yerk carik kedai makan nie.. ater, bila tnye ngan org2 kat situ sume ckp kedai makan tue not far.. not far kan.. skali bila da berjalan sendiri, masing2 mengomel 'not far ape ke benda nya.. tak gak jmpe2 kedai makannya..' hahhahaha..

hujung jalan yang ke berapa tah baru jmpe kedainya.. smpai2 je mmg terus order air.. giler pnye haus.. aku je 2 gelas teh o ais!

ini budak kan, habis sume atas meja tue dia explore.. sudahnya letak atas kerusi baby jer terus.. baru reti duk dendiam skit.. dalam bekas biru pepsi tue ada sudu n garpu.. kalo dia tak bukak dlu, mmg ktorang ber3 confirm menjajau carik sudu n garpu.. hihihihi..

air sampai jer, aku sekali napas minum da tinggal setengah jerk.. pastu dak kecik tue mcm biasa lar, ktorang da standby air masak dia dlm botol ben10 dia pun, mana dia heran.. dia nampak ko minum dlm cawan mcm tue, dia pun nk cawan mcm tue gak.. ben10 ker, spiderman ker nan hado dia herannya..

so aku minum kasik habis air aku, buang ais dlm piring, letak air masak dia dlm cawan tue.. hah, baru lar dia nak minum yerk..

akak aku ngah khusyuk mengexplore sim card thailand dia.. hahahha.. pastu gagau tnye ktorang cmne nk check balance.. eh2, mcm lar penah guna sim card thai kan.. so, amoi2 meja belakang tue lar yang tunjuk cmne nk check balance.. tq so much yerk..

lapar pnye pasal kan.. smpai lupa nk snap gmbar makanan.. hahahha.. mlm 1st nie dorang bertiga makan nasi putih + tom yam seafood + telur dadar + kailan ikan masin.. aku makan nasi goreng pataya.. tom yam nye mmg bestttttttttttt!!

owh, tempat ktorang pegi nie mmg muslim pnye tmpt.. mak cik n pak cik kedai nie pun boleh ckp melayu.. jadinya sgt seronok bila dapat berborak! hihihi..

settle makan, balik hotel naik tuk2.. ater, koser da hei nk jalan kaki lagik.. ada smpai hotel lapar smula.. huhuhu.. miqhael adalah sgt pelik utk 1st time nek tuk2 nie.. haahhahaa.. diam je dia masa daddy dia pegang dlm tuk2 tue..

ktorang pnye bilik tingkat 2 jerk.. adalah menjadi agenda wajib tiap kali dalam lif amek gambar.. hehehhe.. sbb belakang tue cermin bapak besar kan.. so kte belasah je lar bergambar dlm lif! miqhael paling suka naik lif.. sah2 msuk lif je dia berjoget.. ko ingat lif tue kelab malam ke dik?? muahahhaha..

owh, mlm tue org lain da baik pnye tarik slimut bagai, ada lar sorang budak tue dok kemain lar aktif gegiler.. tdo lar A'el.. esok pepagi hari da nk bangun lar dik oiii..

=p

No comments: