February 2, 2010

Nasi Ayam Gemas..

cm biasa gak, weekend aku kat umah my sis..

so ari jumaat tue, lepas habis keje trus g erl.. smpai kl sentral nek komuter ke batu tiga.. aku terpaksa nek train yang ke tiga yg ke pelabuhan klang.. gila punya packed org kat dlm train yang 1st n 2nd tue.. mmg da takde ruang aku nk nyelit pn.. hehehhe..

sib bek train yg ketiga nie train hentian terhad.. laju2 aku msuk sbb nk duduk.. bahu da skit gile dok kendong beg & handbag.. =)

smpai kat batu tiga dlm kol 8 lebih, akak aku n BIL dtg amek, pastu g umah diorang pick up mmber BIL aku plak terus g makan..

diorang plan nk g mkan kat restoran cina muslim, kat seksyen brape aku tak tau.. tapi kedai tue tutup.. pastu terus decide g makan kat Nasi Ayam Gemas..

nie lar Restoran Nasi Ayam Gemas.. nie kat seksyen 7.. akak aku cakap nasi ayam dia sedap..

BIL aku pulak ckp, kat N9 famous gak lar nasi ayam nie..

kat sini mmg dia pnye keutamaan is Nasi Ayam Gemas nie lar.. tapi ada gak gerai2 kecik kat tepi2 restoran nie.. ada Unan Roti John, ada gak yang jual Char Kuey Tiaw.. yang dkt Char Kuey Tiaw nie ada beberapa pilihan lain jugak..

nie lar NAG nye.. slalu nasi ayam biasa kan warna dia cm kekuningan kan.. yang nie warna dia ke'brown'an.. hehehe..

not bad lar rasa NAG nye.. lain gak lar dari rasa nasi ayam biasa tue..

my sis sorang je yang makan NAG.. ktorang yang lain2 pilih Char Kuey Tiaw..

yang nie pilihan aku.. aku tak nak ada taugeh.. kang satu keje aku nk mengasingkan taugeh2 yang ada dlm tue..

CKT nie pn ada pilihan gak.. nk yang biasa, besar or yang special.. kalo yang special tue udang nye kalo tak silap diorang bubuh byk skit..

yang aku pilih tue biasa pnye jerk.. tapikan kurengggg kick lar CKT kat sini.. tapi aku tak tau ape yang kurang.. hehehe.. aku penah rasa yang lgi sedappppp.. itu pun time kak lily & bodyguard dia bwk g mkn.. kat area Sri Kembangan sana.. tapi kedai tu da tutopppppp!!

***meleleh air liur bila ingt CKT kat situ.. =)

akhirnya, guna gak handbag hook yg aku beli dari kak ayu nie.. hehehe..

akak aku jadi jakun okeh time aku guna nie..

eh kak ngah, ape tuh??

handbg hook..

mana beli?? bla bla bla..


byk plak soalan dia.. layan je lar kan.. kang tak layan dia sentappppp!

2 comments:

waheda said...

uuiitt.. xbahaya ker gantung kat ctu??

yaTy ♥ said...

Y, tak pn..
sbb hooknye kan ke dlm..
lagik pn gantung dekat2 ngan diri sendiri gak..
hehhee..