February 24, 2010

Baju si Kecik

hari khamis petang tue aku teman lis p JJ Equine.. dia ada nk carik barang skit.. alang kepalang da ada kat situ, aku masuk lar tinjau2 wat lawatan muhibbah kat dlm Jusco tue..

skali terjalan kat tmpt pakaian baby..

laju je aku teringat nk beli baju utk our new family nnti.. my sis pnye bby coming soon..

jadinye kena lar carik baju utk yang newborn pnye.. wpun ada berjuta lagik baju2 yg cantik.. tapi wat pe nk beli saiz yg besar2.. lmbt lagik budak tue dpt pakai.. bek beli baju yang dia leh pakai bila da lahir nnti..

aku end up dengan 2 pasang baju anakku.. nie mmg utk newborn pnye..

sepasang baju lengan panjang n suar panjang.. yang ni leh wat pakai time mlm or time sejuk..

lagik satu plak baju lengan pendek n short.. nie leh wat pakai time siang..

2-2 pasang nie kain nye lembut..

weekend ari tue, aku ngan akak aku asik gelak je bila tengok baby dia bergerak2.. coz time si kecik nie gerak2, kat perut akak aku tue mcm timbul2.. tak tau lar dia menendang ke, siku dia yang langgar perut akak aku ker.. lutut dia ker.. tapi mmg kerap sgt jadi.. bila mlm plak dia mcm senget sebelah.. dia lebih ke sebelah kanan..

ishhhh.. lmbt lar pulak si kecik nie nk kluar.. tak sabor da nie..

hheheheh.. =)

2 comments:

#cdmHA said...

er.. akak ada tanya tak, due bile? pengalaman akak, baby dlm pantang, cuma pakai baju je, pastu, berbarut, bedung.... seluar tak pakai, sebab dia asyik kencing, berak... kencing, berak.. so, tak sempat nak pakai seluar... ekekke.. bila dah byk kali basuh, baju je nampak lusuh, seluar nampak baru je... ;)

yaTy ♥ said...

hye kak umi..
akak ada tnye ari tue..
xpe, yaty jwb lagik skali..
due nye bulan 5 nnti..
heheheh...
berbedung tue mmg sure budak kecik tue kena gak nnti..
barut tue sume my ibu da prepare da..
=)