February 14, 2010

I'm addicted to...

hye everyone!

nk tau tak?? skang nie kan aku da addicted men kejadah farmville kat dlm fb tue.. mak aih.. dia pnye penangan tue, mcm jatuh cinta pandang pertama.. hahahha..

betul wei.. memula dulu ble tengok org men farmville nie aku pelik gak ape lar yang best nye.. skali bila kena kat diri sendiri.. amek kau.. terus jadi macm nie skali.. parah da nie.. =)

memula yang wat aku terjebak dlm farmville nie, sbb aku terbukak farmville kat fb boipren aku lar.. bukak2 je tengok ada hasil2 dia yang nk kena harvest.. aku pn tolong lar harvestkan.. skali tengok cm best je kan.. terus aku mintak permission dia nk layan farmville dia.. sib bek dpt green lite.. hahahah..

tak cukup ngan farmville boipren aku, aku wat aku pnye farmville gak.. nie mmg tahap da gian gile lar nie.. tak leh nak harvest kat farmville boipren aku, aku harvest lar kat farmville aku..

sbb tue aku akan make sure hasil tanaman tue time utk harvestnye bukan pada hari yang sama.. gila pnye gigih nie.. hahhahaha... ape kena lar ko nie yaty oiiii!!!

tapikan, dulu2 lar sebelum ada kejadah farmville nie, aku ada men gak yang tanam2 hasil sume nie.. nama dia farm town.. nie mmg dari tahun lepas lagik aku men.. tapi da lama aku tinggalkan..

jadinye sejak2 da berjinak dengan farmville nie, aku layan lar smula farm town nie.. so skarang nie ada 3 farm yang aku kena harvest.. hihihihi...

tapi kalo farm town nie nk harvest dia tak terus jual lar.. kena simpan kat storage dlu, then baru leh g jual kat market..

mcm nie lar kat keadaan market farm town tue.. so kena lar pilih kita nk yang mana.. nk hire org utk keje kat farm kita pn boleh.. pilih lar pilihan2 tue mana satu yang kita nak.. =)

kalo da pilih utk sell harvest tue, kte akan msuk kat storage kita smula utk pilih hasil yang mane satu kita nk jual.. then klik lar kat sell tue.. nnti bertambah2 lar kachinggg kachinggg kat situ.. hhehehe.. =p

skali kan, sempat lar aku jenguk aku nye pet society nie.. nie mmg da lama gila aku tak bukak.. aku pnye pet pn da smpai dihurung lalat.. hahaha..

tapi takpe.. skang da wangi da.. da mandi kan dia, da bagi dia makan, da hepy2 kan dia.. skang da cantikkkkk & sheksiiiiii!! da leh g date utk valentine's day.. hahahhaha...

owh, yang nk harvest2 hasil tanaman tue sume mmg aku akan wat time lunch hour.. so lunch hour aku mmg aku habiskan ngan menuai hasil tanaman.. nama pn ofis aku leh bukak fb time lunch hour kan.. so da mmg tak pegi lunch, aku pegi lar menuai hasil.. hihhihi..

=)

2 comments:

♥Syamelia♥ said...

yaty pun addicted dgn farmville ker?
hahahahhahahah...
same here...
maen game lain pun sama dgn FV...
best!!!
btw, jadila my neighbor....
n sent gift ok...
lallalalalalaaa

yaTy ♥ said...

hahhaaha..
a'ah kak amy..
skang nie mmg kemaruk sgt da..
sure2..
nnti yaty add jadi neighbour..
sure FV kak amy da besarrrrr!
=)