February 5, 2010

da dpt 'L'.. =)

yeahhhhhh!!!

finally da dpt jugak aku pnye lesen 'L'..

alhamdulillah...

lepas da azab kebosanan dengar ceramah tue sume.. huhuhu..

hari sbtu last week pegi amek test komputer.. kol 8 lebih mcm tue, org yg tmpt aku register tue dtg pick up kat umah my sis..

smpai kat tmpt test tue kena tunggu dlm 10 minit lebih kurang be4 msuk bilik ujian tue..

time aku masuk ada lar dlm 9 org..

ini lar resultnya..

jap2, kasi zoom skit.. =)

alhamdulillah.. lulus.. salah 2 je.. n aku suspek aku salah kat soalan yang dia tnye pasal motosikal.. hihihi..

then hari ahadnya terus g kelas teori lagik 6 jam.. 3 jam dengar cramah lagik 3 jam tue praktikal skit2.. dia ajar yang 7 step yang kena wat masa mula2 masuk kereta tue..

then kena try sorang2.. gigil2 kaki nk wat kejadah tue sume..

so, utk peringatan pada diri sendiri.. aku taip gak lar kat sini ape yang kena wat.. esok2 g kelas 2 jam tue tak yah terkial2 aku nk pikir2 lagik.. atleast kalo aku taip, aku boleh gak ingt..

1. adjust tmpt duduk.. then tekan clutch smpai habis.. make sure kaki tak straight..

2. betulkan cermin pandang blakang & cermin sisi..

3. pakai tali pinggang..

4. make sure gear dlm keadaan bebas & hidupkan enjin..

5. gerakkan wiper & air dia jugak.. then nyalakan lmpu & lampu tinggi

6. nyalakan lampu isyarat kanan 3x kelip.. lampu isyarat kiri 3x kelip..pastu lampu kecemasan plak..

7. tekan brek kaki & lepaskan hand break.

esok da start kelas 2jam untuk 'P' plak.. harap2 takde lar aku wat benda2 yang merepek.. hihihi..

=)

p/s : aku berlumba ngan 'SOMEONE' utk spe dpt lesen dlu.. nmpak gayanya.. aku lar dpt dlu sbb dia baru bgtau dia failed ujian komputer.. utk SOMEONE itu.. sila buat smula ye ujian komputer yang failed tue.. hehehe.. chayok chayok!!

8 comments:

Emylin_Izlin said...

Congrat Yer..haha....

sebelum tidoo pun hafal skali step tu..smpi bawak mimpi k..hahaha..
anyway..Gud LUck

yaTy ♥ said...

hehhe..
thanx lin..

wajib hafal tue..
=)

Lyn Yusoff said...

selamat belajar memandu..
actually kacang jer nak blajar nyer.. klu tak reti bwk sure lah lambat skit..

kak lyn dlu blajar 4 jam jer.. terus amik exam.. brutal kan..
sbb dah terror bwk kete.. tinggal lesen jer tak ado... hahaha

Anonymous said...

hehehe..sy da dpt lesen p..:P

gud luck..:)

waheda said...

hafal n buat gaya sekali.. heehheh=p

yaTy ♥ said...

kak lyn..
4 jam je blajar..
brutal gila..

yaty mmg da blh drive..
tapi kena auto lar..
kalo manual tue yang terkial2..
xpelar.. 10 jam tue tak lama mana pn..
Insya-Allah dapat gak lesen nnti..
=)

yaTy ♥ said...

hye monica..
da dpt 'P' ek??
best lar da dpt kan..
thanx ye..
=)

yaTy ♥ said...

Y..
melampau lar kalo nk siap gaya sume..
kang ada org ingt tak betul da budak nie..
hehhehe..