June 2, 2011

Karak – Laluan Puaka

cmne yerk nk mulakan review Karak nie..

IMG04296-20110529-2055

seat ktorang berdua ngam2 mmg terbaik hujung sekali.. pastu line belakang sekali.. jadinya aku mmg da berselubung dengan pashmina sesiap.. serius sejuk bebenor dlm tue..

KARAK movie

starting dia lagik da menyeramkan pada aku.. bila 1 keter nie rosak kat area hiway Karak tue.. gigih husbandnya betulkan keter.. bininya dok pujuk anak benti nangis dlm keter smbil try start keter.. pastu boleh plak laki dia men2 kan bini dia.. p sergah2 kat tingkap..

hoit, kalo aku yg jadi bini dia tue, mmg da kena carut da tue.. ko hagak2 lar kan.. nk bergurau pun tgk tmpt ler.. sukati je men gurau2 kat tgh2 hutan tue hah.. sudahnya si laki p jalan kaki konon2 nk mintak tolong kalo ada kereta2 yang lalu kan.. mmg ada kereta2 yg lalu, tapi sume tak benti.. sbb ada ttttuuuutttt kat belakang laki dia.. **aku da tutup mata da time nie**

yang bini ngan anaknya plak dalam keter tinggal berdua.. dok pasang dengar surah yassin.. pastu tetbe bacaan yassin nye stop, muka si anak pun berubah smpai terus benti nngis.. **huarggghhhh.. lagik lar aku cuak time nie**

kebetulan lalu keter polis peronda.. siap benti tengah2 jalan, pastu hala pistol arah keter yg rosak tue.. dorang mintak pmpuan tue kuar dari keter.. pastu bila pmpuan tue da kluar, polis tue siap pesan “puan, sila jalan ke depan.. puan jgn toleh belakang.. cpt puan..”

oit bang polis, ko jgn le pesan cmtu.. bila ko da ckp jangan toleh belakang, lagik lar org nk toleh bang polis oiiii!! sudahnya mmg pmpuan tu toleh pun.. nak tau tak ape dia nampakKkk?? heheheh.. laki dia kena makan ngan antu atas bumbung keter.. terburai isi perut sume.. pastu menjerit lar si bininya kan..

terus lar msuk crita zaman si Zura, Nik, Ida n Jack.. dorang stuck kat hiway.. ada kemalangan.. diorang nk ke Kuantan tak silap aku.. so dorang decide ikut jalan Karak tue jerk.. atleast dorang takde lar terperap dlm jamed yang tak bergerak langsung!

hah, bila da msuk kat sini, mcm2 lar yang jadi.. ngan mulut si Nik n Ida nie mcm puaka kan.. cabullll giler mulut.. si Nik plak tak habis2 ngan teori dia pasal hantu..

tapi part paling aku seriau sekali bila Jack nk p terkucil! umakaihhh Jack, kalo da toilet rupa gitu, ko boleh msuk lagik yerk.. kalo aku sanggup tahan kucilan tue dlu.. otw nk ke toilet terserempak ngan budak lelaki pakai baju sekolah..

“abanggggg, ada nampak mak saya tak??”

tergagau2 si Jack nie.. patah smula tengok2 budak tue takde da.. terus lar tuju toilet.. kat toilet pun dia boleh berangan yang tah pape.. aku da rasa nk duduk bwh seat da time nie.. hahhahha..

kuar dari toilet plak, jmpe ngan sorang pmpuan..

“enciiiikkkk, boleh tumpangkan saya tak??”

“tak jauh pun enciiiiiikkkkk.. 2 simpang depan tue jer..”

“errrr.. sy bukan tak nk tumpangkan.. tapi sy dengan kawan2 saya.. kereta da penuh.. mintak maaf ye cik..”

“enciiiiikkkkkk.. ada nampak anak saya tak??”

“errr.. budak yang pakai baju sekolah tue yerk?? tadi dia ada main2 kat sini.. cuba lar cik carik kat sini.. tapi kan cik, jgn lar main menyorok malam2 hari”

hah, da.. cukup lar aku bagi dialog yang aku ingt yerk.. tapi cara pmpuan tue panggil enciiiikkkkk tue, umakkaaaiiihhh.. meremang bulu roma den.. smpai skang terngiang2 lagik..

tapikan, aku suka ayat Nik pada Zura masa kat umah Tok Malam tue..

“Sayang, be careful okeh.. Nanti saya datang kat awak..”

alallalalal.. sweeetttttnyaaaaa..

aku da kasik intro tue, kalo nk tau ape jadi sbnrnya, korang p tengok sendiri okeh.. serius, berbaloi tgk citer nie.. takkan rasa membazir pun duit tix tue..

owh, ending dia aku nngis okehhhh!! mencik tau wat ending mcm tue.. sayuuuu hatikuuuu!! huhuhu..

esok kita layan NKTM plak yerk.. sediakan tisu lebih2 skit.. aku confirm nngis kaw2 dlm tue nnti.. hihihi..

=p

No comments: