February 9, 2011

Check Up 4 My Ibu

hari rabu last week bawak ibu aku g wat monthly check up kat spital..

last year kan ibu aku ada wat operation.. smpai skang still kena wat check up gak.. coz doktor mau pantau keadaan dia..

sblm datang da call sesiap wat appointment.. so dlm kol 4 lebih ktorang pegi spital.. g berempat jer.. aku, my sis, ibu aku ngan miqhael..

IMG02447-20110202-1649

kasik register dlu.. then tunggu kat side belah sana smpai nurse panggil..

IMG02449-20110202-1649

budak kecik nie ngada tau.. da pandai tolak2 badan dia nk kuar dari stroller.. dok je lar diam2 dlm tue.. pastu nnti bila org tak angkat terus wat muka kesian.. pandai yer berlakonnn!

IMG02452-20110202-1652

baik je dia posing atas sofa kan.. conquer sesorang plak tue sofa yg besar nie.. senget2 duduknya.. hahhaha..

IMG02453-20110202-1652

tengok lar.. mmg tak boleh biar dia duk sesorang.. men belasah je dia nk wat ape pun.. bukan dia kira jatuh ke tak.. sib bek time nie aku betul2 dpn ngan dia jerk..

nie da terror merangkak kan, mmg dia bergerak je dlm umah.. panggil pun dia wat dek jerk.. sib bek dalm hospital nie dia tak sibuk2 nk turun bwah merangkak.. kalo tak mmg kena ikat ko dlm stroller lar adik.. hehhee..

IMG02455-20110202-1659

mata ke lain, tangan tetap bergerak dok tarik tudung akak aku..

lamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa okeh tunggu kat sini.. da lar sejuk smpai ke tulang di buatnya..

IMG02462-20110202-1806

tdo da dia.. hehhehe.. lama okeh dia tdo.. dari dkt2 kol 6 smpai lar ke turn ibu aku nk msuk bilik doktor.. owh turn ibu aku dlm kol 8 lebih!

da lar aku janji nk meronggeng kol 8.30 malam.. tapi kalo da 8 lebih baru turn ibu aku, nk tunggu amek ubat lagik.. mmg kena lajakkan time meronggeng aku tue.. hahhaha..

alhamdulillah lar takde pape.. doctor ada bagi ubat kalsium n garam ape tah.. tue kira mcm nk bina balik lar ape2 yang da kurang dalam badan ibu aku tue.. stok ubat utk sebulan terus.. ubt hormon still ibu aku kena amek seumur hidup!

smpai umah kol 9 terus laju2 mandi siap2 sume..

time utk meronggeng babeh!

p/s : nie check up utk ibu aku ke miqhael ek?? silap target lar.. hahahhaa..

No comments: