November 15, 2010

Makan2..

hari jumaat last week, aku mintak kebenaran balik awal.. memula plan nk kuar dlm kol 3 lebih.. boss aku udah approve.. tapi leka buat kejer, hamek kol 4.30 baru aku gerak.. tue pn smpai aku lupa amek e-ticket boss aku utk ahad malam.. da malam baru aku teringt, mengagau aku kerah org lain.. hah, hameeeekkkk!! menggelupur terus ble ingt pasal tiket tue.. =)

sblm citer ari jumaat, aku nk selitkan hal ari khamis skit..

ari khamis aku smpai umah akak aku, then makan siap2.. aku kan smpai terus g tapau makanan.. pas da makan tue call akk aku, then dia suh g amek miqhael, dia balik lmbt.. coz dia komiti utk dinner maybank.. dinner nye da dekat, tue yang byk benda nk ksik settle..

so, aku pn g umah mak cik tue, miqhael baru ralit nk tdo, sib bek cpt aku pegi kan.. amek2 barang dia sume, pastu baru angkut dia..

bagi susu smbil riba, nyanyi2 lagu utk dia tdo.. berpuluh2 kali aku nyanyi tak gak ralit2 budak nie, susu da mkin tinggal skit.. dia slalu mmg gitu, ble susu tue da hujung2 baru lar smpai feel dia nk tdo, tpi kang ble dia nyonyot2 puting tue, susu da habis terus segar biji mata..

eh, aku takde lar nyanyi lagu twinkle2 bagai yerk.. bagi dia islamic pnye lagu.. baca selawat ngan zikir2 jer.. tmbh pahala mak ngah ko skali kan miqhael.. =)

tapikan, yg ari khamis nie mmg bernasib baik sgt lar.. ngam2 susu dlm botol dia habis, dia pn terkulai nyenyak kat riba aku.. siap terkangkang lagik.. aku betulkan pn dia tak mau gak.. agak2 dia nyenyak skit, aku pindahkan atas tilam dia..

IMG00950-20101111-2224

IMG00951-20101111-2225

IMG00946-20101111-2135

hah, hamek.. mcm2 gaya dia tdo..

owh, tahukah korang dia tdo nie dari pkul 6 lebih bwk smpai ke malam n smbung smpai ke esok paginye terus.. dia tak bgun langsung!

akak aku balik kol 9 pn, dia terbongkang lagik..

angkat dia msuk bilik pn dia tak sedar.. siap tukar pampers bagai, sume elok jer dia tdo.. sah2 kekenyangan budak nie.. eh2, dia makan biskut tiger tue yerk.. hancur2kan biskut tue ngan susu dia.. hahhahah..

jadinya, hari khamis takde hari main2 ngan dia.. dia da selamat tdo ngan lena..

hah, meh smbung cite ari jumaat plak.. da balik awal tue, aku singgah nk g beli makanan sekali.. coz ibu n najmi dtg dari jb.. weekend tue ktorang ada program.. skali g kedai yang slalu aku beli tue dia baru nk bukak.. katanya kol 6 nnti baru start jual2 smua.. terus lar balik umah..

so, kol 6 lebih baru aku bwk ibu ngan najmi g makan..

IMG00963-20101112-1838

ibu n najmi pilih nasi goreng ayam.. tapi yang smpai nasi goreng ayam kunyit.. blasah je lar makan yerk..

IMG00962-20101112-1837

aku cm biasa lar.. kuey tiaw goreng.. nie je yang masuk ngan tekak aku kalo kat kedai nie.. pnh gak cuba2 yang lain, tapi tak brapa nk in sgt lar ngan aku pnye selera..

IMG00961-20101112-1836

teh o ais 2 ngan milo ais..

makanan smpai jer, makan laju2.. hehhehe.. ater da nak maghrib kan.. ngan miqhael lagik.. eh, nie pn aku kacau dia tdo yerk.. kalo tak mmg sdp je dia nyenyak.. cannot2.. kena leka kan dia.. kang malam nk bagi dia tdo sng..

IMG00959-20101112-1830

coz malam jumaat tue, akk aku ada dinner.. sure balik lmbt pnye kan.. jadinya leka2 kan dia bagi dia kepenatan, nnti malam dia nk tdo sng.. bijak kan mak ngah dia..

hahhahahaha..

muntah korang nk puji aku bijak!

=)

No comments: