November 10, 2010

Ke Melaka Negeri Maju 2010=)

nie adalah entry smbungan dari entry ini..

ape korang ingt kalo aku da kluar ngan kak lyn, cukup ke takat g bekfast jer?? no no no no.. tak cukup okehhhhhhh!! harus dari pagi membawa ke petang membawa ke malam membawa ke pagi smula.. hah, gitu.. hahhahah

settle dari bekfast suma2 tue, terus ktorang mulakan perjalanan ktorang.. ktorang ke melaka.. ada urusan yang harus di kasi settle di situ.. pastu saje nk wat lawatan muhibbah sempena melaka da diiktiraf negeri maju 2010 kan.. bley? **verangan jd MB japs** hheheheh..

ktorang gerak dlm kol 10 gak lar.. as usual lar yer, time cuti lama2 nie lar org ramai nk berjalan kan.. so standard gak lar area nilai n seremban tue jammed.. tapi still bergerak lar.. idak lar smpai ktorang stuck kat situ terus..

IMG00841-20101105-1243

majoriti traffic lite kat melaka ada timing mcm nie kan.. tapi ble ko tengok nombor nye boleh cecah ratus second, rasa nk tdo dlu dlm keter tue.. hahhahaha..

IMG00843-20101105-1317

tahukah korang kat melaka ada bangunan MADONNA?? hah, tue bangunan nye.. tapi ape isi dalam aku tak tau.. ekekkeke..

kak lyn bwk keter kan, mcm da expert je jalan kat melaka nie tau.. tau je dia celah mana nk masuk.. nk follow jalan mana.. kalo aku lar, sure terkemut2 tengok signboard.. pastu mesti mcm confius nk ke arah mana sbnarnya.. hahhaha..

ater, aku bukan tau pn.. stakat MP lar, dataran pahlawan sume2 tue nama tmpt je aku tau.. tpi kedudukan sebenar sumpah aku tak tau.. tah bandar hilir ke.. tah hape ker.. yang aku tau, aku penah smpai sana.. mati lar sape2 yang travel ngan aku nnti..

jom2 wat lawatan bersejarah ke melaka.. **tetiba je kan**

IMG00850-20101105-1321

hari tue aku ada tnye kan aku kat mana.. sape yang jawab melaka tue mmg bijak.. hehhehe..

cantik okeh beca2 kat sini.. depan2 tue mmg byk gile tourist dari negara asing.. **abg saleh, i nk ngurat u.. ahaks..**

IMG00854-20101105-1323

nie aku tak tau ape ke nama tmptnya.. tapi mcm best jerk..

IMG00855-20101105-1323

huhuhuhuhu.. menara taming sari.. murah rezeki kot.. ngam2 lalu situ dia ngah berpusing naik ke atas.. laju2 lar snap..

kak lyn, try lar naik yerk.. sumpah tak gayat pn.. hheeheh..

IMG00857-20101105-1323

dpn Dataran Pahlawan nie standard lar yer kalo jammed.. pastu bertentang plak ngan Mahkota Parade kan.. tmbah lagik ngan construction yang tengah di buat kat jalan2 dpn nie..

eh, BIL aku dlu kena sman kot kat sni.. coz parking kat tepi DP tue tak letak kupon.. hahhaha.. mana lar tau kawasan tue kena pakai kupon bagai kan.. ngam2 smpai kat parking, baik je samannya ada kat wiper keter.. **sila jelaskan saman anda**

IMG00859-20101105-1325

ktorang smpai dlm kol 1 lebih cmtu.. so terus tuju ke hotel utk check in.. ktorang pnye plan nie dkt 2 weeks gak lar.. kak lyn plih hotel, aku settlekan utk booking sume..

wpun check in kol 2, pegi je lar ek.. da smpai awal.. harap2 bilik da ready!

g melaka nie ktorang tong2 berdua.. ater, takkan ada yg nk sponsor plak kan.. tetbe jer nk sponsor.. hahhaha..

=p

4 comments:

sw33tdarling.com said...

tak pernah jalan2 melancong kat melaka

yaTy ♥ said...

pegi lar kak skali nnti..
mcm2 ada..
leh bwk anak2 jalan..
=)

Lyn Yusoff said...

kak lyn mmg expert jln melaka...
cuma tkut sesat jer.. pape pun still refer signboard gak...

bab nak naik taming sari tu yah lah..
i mmg gayat uolsss.... hehehehe

yaTy ♥ said...

kak lyn,
mmg cara bwk mcm org expert je..
da hafal je laluan kat sana tue..

try lar.. rugi tau tak try..
hahahahah..