November 11, 2010

Buah Hati Ku Demam..

hari ahad malm ari tue, da mmg boleh rasa badan dia da panas skit.. so mlm sblm tdo tue my sis da bg dia makan ubat demam siap2.. malm tue jugak mmg dia melembik jerk..

kalo tak berkepit ngan akak aku, ngan aku lar.. mulut dia mmg da kurangggggggggg sgtttttttttt bising dia.. mmg ko terasa lar dia pnye kesenyapan tue.. wat lar lawak ke agah dia ker, nan hado dia herannya.. nk senyum pn kemain payah!

isnin pagi anta kat mak cik dpn umah tue mcm biasa.. msa amek dia ptg pn mak cik tue ckp mmg dia merenggek jer.. then siang tue pn ank mak cik tue ada msukkan ubt ikut vontot dia.. ater, tinggi sgt dia pnye suhu.. 38 ke atas mcm tue..

IMG00917-20101108-2019

masa kat umah check lagik temperature dia, pn still high lagik.. so decide bwk g klinik jugak lar.. kang jadi pape payah plak.. ktorang g klinik kat seksyen 7 sana.. klinik ajwa..

time kat slip tue silap.. actually ktorang dtg dlm 8.15 mcm tue..

IMG00919-20101108-2020

mintak tolong kwn BIL aku utk hantar.. kebetulan time tue dia baru balik makan ngan GF dia, so angkut skali.. hehhehe..

kat sini pn mmg dia monyok jerk.. tengok lar muka bad mood dia tue.. hahhahah..

ktorang tunggu tak lama pn.. smpai turn ktorang, laju2 lar msuk bilik doc.. owh, akak aku mmg pilih doc faz.. coz doc nie dari akak aku pegnent dlu mmg dia yang check..

IMG00921-20101108-2029

IMG00922-20101108-2030

doc faz pn ngah pegnent gak.. bpe bulan aku tak sure.. hehhehe..

see.. blh nmpk muka budak tak sihat tue tak berapa nk ok.. slalu pantang jumpa doc sure dia menyengih memanjang.. nie mcm org ngah berserah jer lar..

IMG00924-20101108-2031

topi dia aku da tanggalkan.. da dia dok tarik2 topi dia tue, payah sngt meh mak ngah tolong cabut smpn dlm handbag yerk.

IMG00923-20101108-2030

part nie mmg kelakar + kesian kat dia..

actually doc tue nk tengok dlm mulut dia jer.. ada merah2 ke ape ke kan.. so dia kena lar bukak mulut.. tapi dia tak mau.. so doc faz guna yang macm kayu tue kan..

gigih okeh miqhael kemam je mulut dia.. seboleh2 dia tak mau bukak.. nk tak nak kena paksa gak lar..

alahai sayang oiiii.. bukan kena buat ape sgt pn..

IMG00925-20101108-2032

timbang berat.. korang tau tak.. berat dia turun okeh.. elok2 7.4kg, ari ahad ari tue drop jadi 7 or 7.1kg jerk..

alahai.. cian dia.. demam smpai turun berat yer..

IMG00926-20101108-2033

yang nie paling sayu lar hati aku okehhhhh..

bila nurse nie msukkan ubt dmm yang ikut vontot tue, miqhael pnye meraung, humaakkkkaaaiiiihhhh!! terus rasa nk meleleh air mata.. **over tau mak ngah ko ni!**

seriyus yer.. tak pnah dia nngis mcm tue..

ari slasa pagi esoknya plak, sblm anta dia kat mak cik tue, akak aku msukkan ubt dmm ikut vontot tue sesiap.. tapi yg pagi nie tak nngis.. so masa pass dia pada mak cik tau gtau lar yang dia meraung bagai smlm kan.. pastu mak cik tue kata, masa anak dia msukkan pn tak nngis..

so, aku agak nurse tue mesti sumbat terus.. tue yang dia meraung.. menatang tue kan kena msuk pelan2.. awak kamu ye nurse! hahhahaha..

and now, alhamdulillah.. demam dia da kebah.. tapi dia da dpt perangai yang baru.. nnti aku story2 ye perangai baru dia..

=)

2 comments:

Beti said...

ciannye budak nie..jmpe doc pun comel lagi..

yaTy ♥ said...

heheh..
ikut mak ngah dia..
**perasan japs**