March 12, 2010

Saat2 di Mahkamah

ingt tak entry aku pasal one of my fren nk ke mahkamah tue??

meh kte continue pasal tue ek.. coz kebetulan aku free time tue, my boss ada event kat PICC, dpt lar lari kejap dari ofis… huhuhuhu…

sebelum tue..

mine!1365

ada rupa mcm artis2 nk p bercerai kat mahkamah dok??? kurang spek mata belalang jer.. hahahhaha…

nk gak verangan artis kan…. =p

okeh2.. meh continue cite sbnrnya..

masuk kat bilik bicara tue, reramai ye.. sume2 yang kes nye akan disebut hari tue, sume masuk sekali arung.. then kena lar ikut turn sebutan kes tue.. da selesai satu, satu kes yg len plak dia sebutkan..

dari mula kes org lain disebutkan, aku yang seram sejuk kat tmpt duduk belakng tue.. hahhaha… mcm aku lak yang ada kes kat mahkamah tue.. =p

masa kat dlm bilik bicara nie gak lar baru aku tau, lelaki2 yang bergelar suami yang lafazkan cerai pada isteri diorang tapi kat luar mahkamah rupenye kena denda gak ek..

so utk  lelaki2 yang nk ceraikan isteri tue, ikut lar cara yang betul yer.. buat lar dulu permohonan cerai kat mahkamah.. lafazkan lar cerai tue kat dlm mahkamah depan hakim.. boleh tahan gak ye denda yang nk kena bayar tue..

utk kes my fren nie, alhamdulillah.. dia kuat sangat time kes diorang disebutkan kat depan hakim..  tak amik masa yang lama pn.. dlm 10 minit cmtu jer.. just lepas nie dia nk kena wat permohonan utk nafkah edah n nafkah anak2 sekali ngan hak penjagaan sepenuhnya keatas anak2 dia..

hopefully my fren nie tabah dlm menghadapi masa2 akan datang.. nie ujian dari Illahi utk dia.. smoga dia dpt tempuhi dengan sebaik2nya.. Amin…

No comments: