September 8, 2011

Syawal Kedua!

wokay, meh masuk citer raya kedua plak yerk.. hehehe.. so, raya kedua nie pepagi hari aku da mandi k.. tapi idok le aku terus bersiap cecantik.. sarung gak baju tido dlu.. hahahha.. ater, nk buat kerja umah dlu kan..

owh, pagi raya kedua nie akak aku ngan parents aku sume g klinik.. sbbnya vontot miqhael tue naik bintik2 merah.. asik menggaru je dia.. sian plak tengok.. merah2 tue pun dari sikit da makin merebak.. ayah aku plak jari dia bengkak.. tue confirm kena gigit or sengat ngan binatang.. aku ngan adik2 aku je tinggal kat umah..

settle dorang ke klinik, ktorang sume gerak g Kemendor.. g 2 umah.. umah tok sedara kalo tak silap aku.. tapikan, raya tahun nie kat Melaka kemain lar membahangggggggggg weiiiiiiii!! seriussss!! aku yang da mandi pepagi tue pun, nk siap2 keluar beraya, aku p bantai mandi lagik skali.. rasa nk berendam je dlm bilik air.. huhuhu..
dari Kemendor tue, ktorang g umah Nek Long plak.. owh, nie rumah adalah wajib utk datang okay.. sbb ada menu special.. nnti aku bgtau ape yg special k..

korang tengok lar budak kecik tue hah.. melaju je dia mintak kuih raya.. tapi jangan lar korang ingt dia heran sgt okay ngan biskut2 raya nie.. nan hadonya.. dia dok membizi suh bagi dia rempeyek ngan kacang goreng jer.. selera org tua betul lar budak nie.. hahahha..
ini kannnn.. dia kannnnnn.. da nampak ada kucing kat atas kerusi.. baik je dia melirik kat kucing tue.. pastu tak heran da dia ngan kuih2 raya sume tue.. dia dok sibuk mengacah2 kucing tue.. tapikannnnn.. dia berani2 takut je okay.. dia dok mengacah2 kucing tue pun dari jauh jer..

bila dia buat tangan panggil kucing tue, comeeeeeelllll okehhhh.. geram aku tengok.. dok leka tengok dia panggil kucing, lupa nk snap pic dia..

bila kucing tue turun dari kerusi, laju je dia larikan diri.. hahahha.. poyo lar adik nie.. tadi ye ye oooo jee tau..
ini lar menu yang specialllll.. smbal tumis ikan bilissss.. mungkin pada korang biasa je kan.. tapi cer rasa smbal tumis Nek Long aku nie, sure tiap2 tahun korang carik jugak!! mcm ktorang lar, da kena sekali, mmg tiap2 tahun carik smbal tumis nie.. mmg terbaik pnye smbal tumis buat masa skang!!

tak dpt redah time raya pertama, kita p terjah raya kedua.. sib bek Nek Long wat lagik time raya kedua nie, kalo tak kempunan lar jawabnya.. paling laju makan adalah akak aku.. dia orang pertama duduk kat meja makan!

dari umah Nek Long nie, ktorang balik smula umah Mak.. sbb akak aku nk bersiap2.. dia ngan BIL aku nk balik raya kat Palong plak.. aku ngan adik2 aku pun da tak larat nk berjalan.. ater, membahang je kan.. nk g beraya pun tak selesa..

smpai umah Mak, miqhael cm biasa lar.. dok angkut balang kacang tanah tue suh aku pecahkan utk dia.. bg je lar.. da itu yang dia minat.. nampak Tok Ayah dia makan rempeyek, laju je mintak..

mcm da panjang je entry nie. nnti aku smbung lagik lar.. sesi kedua beraya di raya kedua yerk..

=)

No comments: