December 29, 2011

Window Shopping Katanya!

settle je bekfast, ngan perut yang kekenyangan tue ktorang memulakan perjalanan utk tawaf Sunway Pyramid tue.. hahahha.. yer, sila percaya okeh.. habis tiap2 floor sume kaler ktorang pusing.. huhuhu.. baru betul2 window shopping.. =)

dari pukul 11 smpai pukul 2 lebih ktorang berpusing je dlm tue.. sume kedai ktorang singgah lar.. masing2 ada benda yang nk carik kan.. 

aku punya plan nk redeem contact lens dari Groupon tue jerk.. kononnya lar kan.. sekali aku orang mula2 yang menyoping.. 1st thing yg aku shopping adalah 3 buah novel kat dlm popular.. hameeeekkkkk!! da lama x beli novel kan.. skali beli smpai 3 trus..

lepas tue menyesal giler beli novel awal2.. berat wei nk angkut novel tue.. da lar sume tebal2 belaka.. nk putus jari aku dok pegang plastik popular tue..

tengah2 dok memusing tue jmpe pokok2 krismas nie.. tue yang ktorang benti utk bergambar.. heheheh.. alang2 ada port cantik mcm gini, bek lar amek je buat kenangan.. nk amek gmbor time menyoping, mmg idok lar yerk.. mata memasing bila masuk shop je sume berpecah.. hahhaha..

pusing masuk VOIR, VINCCI, Nichii segala yang chiiii chii chiii sume ktorang masuk lar.. hahhaha.. masuk vincci wajib lar menerai kasut.. sib bek takde yg aku berkenan.. kalo tak confirm aku rembat gak.. huhuhu..

ater, sale sume 50% ke atas kan.. owh, kat MNG aku dpt rembat selai sluar.. RM49 jerk.. slalu mana nk dpt harga tue kat MNG kan.. tak kesah lar kena Q panjang time nk membayor pun.. den sanggup!! sementara aku kat MNG, dorang yang lain2 pusing dalam Parkson sana..

settle tue, ktorang carik Focus Point plak.. utk aku redeem contact lens.. skali da jmpe Focus Point, boleh plak dia suruh pegi ke Wazzup sana.. 

haih, kalo kedai ko sebelah menyebelah, xpe lar jugakkan.. nie kedai da lar lain2 floor.. lain2 kaler area jugak.. saje je tau suh orang berjalan jauh.. 

sebelum ke Wazzup sana, ktorang pegi Jusco dlu.. tolong carikkan sluar utk Ana.. dia nk beli sluar.. dia lar carik.. ktorang yang lain carik benda lain.. hehhehe.. bila nk tunggu Ana bayar tue, sbb Q dlm Jusco kemain lar panjang, so aku decide nk g carik sandals!! kaki aku da melecet baikkkk sesangatttt!!

mula ingt nk carik sandals yang bongok2 jer.. hahahha.. skali pikir2 balik baik carik je yang molek2 skit.. alang2 tengah sale kan.. pikir2 antara Vincci, Voir ngan Nichii.. akhirnya aku ajak Ja pegi Nichii.. sbb masa kat Nichii ada try sandals yang bunga2.. huhuhu..

so, kasik rembat ini sandals.. kat situ gak aku pakai.. kasut aku yang msuk kotak.. huhuhu..

settle beli sandals ni, carik port nk makan plak.. ater, nk dkt kol 3 da kot time tue.. perut pun da lapar.. dekat 4 jam menawaf dlm tue kan.. Ana ngan Shida da carik port utk makan.. ktorang try makanan korea.. so alang2 da sama floor ngan tmpt Wazzup tue, aku p redeem dlu aku pnye contact lens..

settle makan, smbung smula jalan.. huhuhu.. sblm trun dari floor yang ktorang makan tue, aku g lagik skali kat Wazzup.. lupa beli solution.. hahahha.. almaklum lar.. xpenah bercontact lens.. tetbe nk pakai kan.. sib bek time ngah makan tue teringat.. 

then tolong shida carik Larrie plak.. dia nk redeem voucher Larrie 50%.. da lar tamat tempoh hujung bulan nie.. tue yg gigih gak carik..

Brands Outlet pun ktorang singgah gak.. Ana dpt lar baju dia dlm tue.. blouse bunga2 utk g umah mak mertua dia.. hehehhe.. FOS pun ktorang terjah gak.. sng kata masing2 balik bwk balik beg plastik lar.. paling byk beg plastik aku lar.. smpaikan hjung2 tue da rasa nk seret je plastik2 tue sume.. x larattttttt!!

time nk balik tue lagik 1 masalah.. da lar ngan barang2 berat yang mmg aku tak larat tue.. **novel aku lar yang berat smpai aku nk seret je rasanya** skali kan, boleh plak carik parking tak jmpe.. hahahha..

ater, nk jmpe mcm mana?? parking kat red zone!! skali time kluar ikut blue zone.. pusing2 carik T19 nie x gak jmpe2.. tgk kat gmbar yang aku snap, mcm rupa kaler oren.. gigih plak pusing kat oren pnye parking.. sib bek oren ngan biru pnye parking sebelah2 jer.. tak gak jmpe.. 

time masuk dlm sunway tue smula, kebetulan terserempak ngan cleaner.. tnye lar ngan dia.. sib bek arah yang dia tnjuk tue betul.. kalo tak, mmg masak lar mencarik parking..

aku mmg tak suka parking kat tmpt lain.. aku kalo msuk SP nie mmg tuju CP5 trus.. pastu parking betul2 kat pintu lif tue terus.. nie sbb parking da arah lain, zone lain, tue yang jadi pusing2 tue.. huhuhu..

anw ktorang smpai putrajaya smula kol 6 lebih.. ini window shopping yang terlebih windownya.. hahahaha..

=p

No comments: