October 11, 2011

Lawatan ke Angkasapuri

morning korang sume.. draft aku sume penuh ngan entry miqhael.. so later2 aku up kan entry dia yerk.. da berderet da entry aku asikkkkkkkk la pasal budak sorang tue.. hahahha.. kang membosan plak korang kan.. so hari nie aku upkan kejadian hari semalam yerk..

semalam puspanita ofis aku ada wat lawatan ke angkasapuri sana.. so amek lar kesempatan untuk ke sana.. ater, kalo nk pegi sendiri, bukan boleh melawat sume tmpt kan.. alang2 da ada peluang tue, baik lar follow jerk..

dlm bus dari ofis ke angkasapuri tue aku bantai tidoooo.. hahahah.. ngantuk okeh.. msuk pagar angkasapuri tue baru lar aku sedar..
kami bertiga.. aku, kak mar n Ja..

moh lar kita menapak ke tmpt yang sepatutnya yerk.. panassss kooo..
rombongan cik kiah.. hahahha.. eh, nie pun sikit je tau.. coz bus tak penuh.. tak mcm masa pegi kraf dlu.. yang tue mmg packkkkk!! siap kena share seat lagik.. kali nie lebih kurang half bus je yang penuh..
ape tah nama yang ktorang msuk nie.. tunggu dlu kat lobi sementara nk tunggu orang dorang dtg bwk ktorang ronda2 n bagi penerangan skit2..
dapat buku nie.. ala2 kira mcm buletin bulanan dorang lar kot..
so, tmpt pertama yang ktorang di bawa adalah ke studio 1.. msuk studio 1 tue, pandang atas je penuh ngan lighting.. xda ruang kosong pun yg xda lmpu.. mmg full ngan lampu.. huhuhu..
dua orang pegawai yang bertanggungjawab utk bagi penerangan pada ktorang sume.. time nie still dlm studio 1 lagik..

tue kat belakang tue dorang ngah membizi wat set utk rancangan melukis.. 'bakat i' kalo tak silap aku nama rancangan tue..
nie kalo tak silap aku kat studio 2.. yang nie mmg set yang lengkap.. untuk rancangan Selamat Pagi Malaysia.. sebelah dia plak ada set utk Biz Malaysia..

merasa lar ktorang bergambar ramai2 kat dedua set tue.. heheheh.. tapi tue dlm kamera photographer..
hah, cer teka nie kat mana?? hehehhe.. kat set utk baca berita.. tak kira lar berita ape pun..
baru aku tau yang yek mcm mana rupa asal tmpt baca berita.. belakang dorang back ground hijau jerk.. xda pun backgroud kaler2 tue sebenarnya.. then dlm nie nnti pun just ada pembaca berita sahaja.. nan hadonya kameraman pun..
tue menatang speaker n ape tah yg kena letak kat tlinge tue.. yang letak kat telinge tue utk dengar arahan dari pihak penerbitan.. dorang2 nie sume ada kat bilik lain.. monitor segala menda..

owh, kat pic kamera atas tue kan ada 3 kamerakan?? so kalo ada dua pembaca berita, dorang akan pandang kamera secara bersilang gitu..
nie utk dorang kawal teks berita dorang.. actually, dorang kawal guna kaki sebenarnya.. kat bwh meja tue mcm ada pedal utk tekan.. so kalo tekan kuat, melaju je lar teks tue naik.. jadinya, kena lar tekan ala kadar saja yerk..
then ktorang di bawa ke bilik make up plak..
bosar gak lar bilik mekap dia.. so dorang bgtau lar bape jurumekap dorang sume.. then utk pembaca berita biasanya, dorang da kena ada 2 jam awal sebelum dorang on air.. coz nk dimekapkan, di pilih baju segala bagai.. then dorang pun kena test baca berita dorang dlu sebelum on air betul2..
nie aku tak ingt ape namanya.. tapi dorang tengah set stage tue.. utk final rancangan ape tah.. tak ingt da.. hehehhe..
then ktorang menapak ke tempt radio plak.. berderet2 konti radio dalam nie.. siaran minnal nie paling meriah.. ye lar, nk dekat deepavali nie kan..
then ktorang di jemput ke dlm konti selangor fm nie.. dpt lar on air kejap dlm 2 3 minit gitu.. hehehe.. dj bertugas adalah dj anne..
kak wati offer diri untuk di interview.. heheheh.. then lagik sorang adalah puan rugayah.. tapi tak nmpak plak dlm nie.. hehehhe..
with dj anne.. comel je dia.. eceh, mcm lar ko penah  dgr kan selangor fm tue.. hahahha.. eh, tapi lagu2 yang diorang mainkan msa dlm nie mcm best2 jugak.. sape2 yang nk dgr selangor fm nie boleh tune ke 100.9 yek..
da pusing habis sume tmpt, ktorang msuk dlm muzium dia plak.. n aku suka ngan pic nie.. bintang2 kelahiran RTM.. ada dato' CT, liza hanim, siti sarah, ramlah ram, ar badul, jamal abdillah n ramai lagik..

da menapak kemain jauh segala bagai, perut mmg menggelegak lar lapor yerk.. aku kalo ikutkan nk melarikan diri pi cafe ngan kak mar sume.. tapi dia da lari dlu ngan Ja.. hampeh betul tinggalkan aku.. tapi sib bek lar puspanita angkasapuri nie ada sediakan kudapan utk ktorang gak.. dorang jamu ktorang ngan bihun goreng n air teh..

settle makan sume, menapak ke bus plak.. okeh, kaki aku kemain baik pnye melecet yerk.. menyampah tauuuu!!

anw, enjoy sgt pusing2 dlm angkasapuri nie.. owh, cik kak #apepuntakboleh aku try gak usha2 itu pmpuan, tapi tak jmpe lar.. x nmpk pun nama tue kat sume carta organisasi yang aku tgk.. nampak sgt tak glamer.. hahahha.. kalo jmpe semalam, mmg lumat aku tolong kejekan on behalf of ko.. ekekkeke..

=)

No comments: