October 28, 2011

Kejer Gile!

balik dari breakfast tue kan ktorang singgah tesco.. eceh, konon2 nk beli barang kat cosway kan.. akak aku plak kebetulan nk beli pampers miqhael.. so kte msuk tesco dlu lar.. balik nnti baru singgah cosway kat bawah nun..

msuk2 tesco jer, tetbe termasuk ngan lorong2 yg jual rak2 n bekas2 plastik box yg besar2 tue kan.. sekali tertengok plak ada 1 family cina nie borong rak plastik tue smpai 4.. aku ngan akak aku mcm 'eh2.. mrh sgt ker harganya??' usha pnye usha mmg ngah murah pun.. baru RM30.00 gitu.. harga asal RM45.90..

eh, murah lar along.. nk x??

blh gak..

angah pun nk 1 gak lar.. tapi muat ke nk msuk keter nnti??

haah ek.. muat ker??

xpe lar, amek along pnye dlu lar.. nnti da hantar along balik, angah dtg sini smula beli lagik 1..

sekali kan, tengok kemain ramai lagik org kat situ.. dok tengok rak2 tue sume.. kebtulan tnye ngan dak2 tesco tue ada lagik stok ke tak kan?? dorang kata takde.. mana yang ada kat situ jer.. tue mmg da last stok..

ape lagik ktorang amek lar troli lagik 1.. angkut lagik 2 rak.. muahahhah. muat ke tak muat belakang kira.. hihihiih.. miqhael elok2 dlm troli pun aku sanggup dukung dia.. sbb troli da ngam2 ngan brang yg ktorang borong.. huhuhu..

smpai kan pampers ngan susu miqhael pun akak aku pegi amek berlenggang jer.. koser hei nk tolak troli yang mmg tak nampak ke depan.. troli tue mmg kena tarik dari depan.. kalo x, ada ktorang sondol orang.. hihihih..

kebetulan kat cosway tue barang yang aku carik takde.. so singgah pos opis.. akak aku nk renew lesen dia.. sementara nk tunggu turn dia, aku p lar konon2 nk adjust dlm keter brang2 tue.. skali mmg tak muat.. hahhaha.. itu pun sib bek ada abg tesco yg tolong aku susun.. tq abg yek..
so terpaksa la aku buat 1st trip utk anta rak nie balik.. korang tgk lar tue.. siap terlentang, terlunjur segala bagai.. hihihi.. seat penumpang depan tue pun smpai kena baringkan.. hahhaha..
jenuh okeh aku mengangkut dedua nie bawak naik ke umah..sib bek bwh tue ada alas ngan kotak, so aku main tarik jer.. koser aku nk angkat da.. dedua nie akak aku pnye..

time nie akak aku ngan miqhael stay kat tesco lagik.. pandai2 korang lar bwk diri.. hehehe.. eh, dlm troli akak aku ada lagik 1 rak biru nie ngan 2 box merah yang besar..

bila aku smpai kat tesco dorang ada kat food court.. alang2 da tgh hari, ktorang lunch terus kat situ.. smbil lunch smbil pikir mcm mana nk letak brang2 tue nnti..

sib bek muat letak kat seat penumpang belakang.. kalo x ada aku kena ulang alik kali ke3 plak.. hehehhe.. time ngah makan tue miqhael da selamat tido..
jadinya, aku terpaksa lar menggagahkan diri utk angkut box nie yang dipenuhi barang2 berikut.. patah pinggang wei ngangkut nie.. rak biru lagik satu tue, tinggal dlm keter jer.. ater, aku nk kena bwk blik putrajaya kan.. biar je lar dlm keter..

eh, box merah tue pun aku amek satu gak.. hihhii..

kejer giler 2 beradik.. hahhahah..

=p

No comments: