November 1, 2011

|P.I.C.N.I.C|

entry nie byk gmbar yerk.. hehehhehe.. =p

ape program korang cuti Deepavali hari tue?? sure menarik kan?? ke ada yang smbung cuti utk balik kmpung??

aku mmg da plan ngan kawan2 opis nk g berpicnic.. hehhehe.. lama kot x men air sejuk.. so destinasi ktorang adalah ke Sungai Tekala sana.. owh, nie 2nd time aku dtg sini.. last year pun ada pegi sini jugak..

pagi rabu tue, aku g tumpang Mia.. so ktorang pegi amek muaz kat P18 sana then terus gerak ke umah kak dahlia kat kajang.. plan nya kol 7.15 da ada kat umah kak dahlia.. ye lar, nk angkut barang msuk keter sume kan.. tapi ktorang ttp gak lambt.. Maisarrah blh plak x sedar kan.. sib bek Mia call dia.. kalo x, ada yg kena tinggal.. heheheh..
smpai umah kak dahlia, lepak2 jap sementara tunggu kak zura smpai.. ater, dia ngah membizi goreng bihun kat umah dia.. Afizal plak ngah membizi buat ikan sumbt kat dpur umah kak dahlia.. ktorang yg lain2 bz berbekfast sandwich yang Mia buat.. hihihi..

settle angkt barang sume, then bergerak lar ktorang 2 kereta.. 8 org sume sekali.. so 1 keter naik lar 4 orang.. keter yang lain tinggal kat umah kak dahlia.. perjalanan ktorang dlm 40mins lar gitu..
ktorang smpai dlm kol 9 gak lar.. then carik parking terus angkut2 brang bawak masuk.. sib bek ktorang smpai agak awal jugak lar.. so still ada parking lagik.. kalo x sure melilau nk mencari parking..
nk msuk dlm sila bayar dlu yerk.. dwasa RM1 seorang, kanak2 RM0.50 kalo x silap aku.. so ktorang sume total adalah RM8!

lepas tue sila lar memulakan aktiviti mendaki anak tangga untuk mencarik port yang boleh berteduh yerk..
nk tercabut kaki sementara nk smpai kat port yang Afizal plih nie.. serius wei, time ktorang smpai, mmg xda orang sgt kat sini.. pastu msing2 da bajet nk mandi celah air terjun hujung sana..

tapi sblm turun dlm air, kena lar prepare makanan yang diperlukan yerk.. kalo x pnt je bwk mcm2, tapi tak habiskan..
afizal membizi pasang tmpt utk bbq.. heheheh.. aku hanya mmpu tolong tengok jerk.. tapi sekejap je lar aku tgk.. lepas tue aku da buat aktiviti lain.. heheheh..
aktiviti pertama aku.. belasah makan bihun goreng yang kak zura buat.. sodapppp weiii.. wpun xda smbal kicap je cili potong ker.. hehheeh.. pdahal perut da mmg lapar kan.. bertambah2 okeh aku makan.. org lain da benti, aku x benti2 lagik.. hahhaha..
smbil2 tue wat aktiviti bergambar jugak.. heheheh.. nie of coz lar aktiviti wajib kan.. xkan lar nk berpicnic tanpa bergambar.. owh, confirm x seronok kalo gitu.. huhuhu..
eksaited okeh dorang membbq di bawah nun hah.. aku ngan Mia maintain je duduk bwh pondok.. smbil2 tue dok pekik2 bila monyet datang.. hahahah.. serius wei, sekali datang 2 ekor, mau tak ktorang pekik2.. tue yang dak2 lain sume melaju je turun g tlng wat bbq.. ktorang ber2 terpaksa lar jaga makanan kat atas pondok tue..
sebelum turun utk bbq tue, msing2 isi perut ngan bihun goreng kak zura dlu.. pastu ktorang belasah makan keropok Chacho's ngan sos yg kak dahlia buat.. perghhhh sedappp giler.. terbayang2 lagik sos tue smpai skang..
hasil bbq yang pertama.. dan orang2 yang bertungkus lumus utk membuat bbq tue..

eh, mcm2 ada okeh.. drummet, chicken wings, hot dog, ikan sumbat, potato pun ada.. mcm2 lar.. mmg kenyangggggggggggggggggg gilerrrrrrrrrrrrrrrrr!!
org dok bz bbq kat bawah, ktorang bz merasa hasil bbq kat atas.. heheheh.. hasilnya adalah sekali da merasa, confirm nk lagik.. sbb tue lar aku tak bgun2 dari tmpt yg aku duduk tue.. hahahha.. sedap je menikmati makanan yg terhidang dpn mata..
kasik chance kat org yg da susah payah membbq utk makan plak.. time aku aku ngah kemaruk makan keropok chacho's tue lar..

settle makan sume, confirm lar turn utk berendam plak.. owh, time ktorang nk turun nie, da ramai orang kat kwsn ktorang.. nk wat cm mana.. redah je lar kan.. xkn nk halau dorang plak.. then port yang ktorang da aim awal2 tadi pun xdpt nk mandi kat situ.. sbb da di conquer oleh budak2 bujang.. ater, buang tebiat ke nk p redah jugak kan.. carik lar port lain plak.. sib bek area sini mcm luas jugak..

owh, ada kisah sedeyyy k.. time ngah membizi nk turun ke sungai tue, selamba badak je monyet tue curi plastik yang ada sandwich Mia buat tue.. wallaaaa.. kenyang lar ko monyet makan sandwich tuna + tomata.. meriahhhh makanan ko yer monyet..
da berendam lama2 dlm sungai smpai da gigil + lapor smula baru lar ktorang naik atas.. naik pun sbb nk mencarik makanan lagik.. hahhaaha.. makan je keje ko kan yaty!!

so sblm turun dlm air smula, ktorang wat eksperimen.. tue yang aku pegang adalah marshmallow yang dicucuk ala2 satay kat lidi.. ape ktorang buat ngan marshmallow nie?? heheheh..
ktorang bakar okeh!! sumpah sedap marshmallow yg dibakar nie.. kalo x caya cer korang try nnti.. confirm tak menyesal..

memula ktorang buat skit jer.. skali da rasa kemain sedap, terus habis 1 balang marshmallow yg kak dahlia bawak.. hehehhehe..

hbis bakar marshmallow, smbung berendam sekejap lagi dlm sungai, then terus naik smula n packing2 barang.. time nie dalm kol 2 lebey gitu.. settle packing terus lar ktorang bergerak turun utk ke parking kereta.. letak barang siap2 dlm kereta, then baru g salin baju..
time ni menunggu kak zura ngan kak dahlia.. so ktorang lepak2 kt bus stop nie dlu..
pic dari galaxy tab Mia.. tukang snap adalah Maisarrah.. heheheh..
nie plak dari bb aku.. me n Mia.. =)
group pics!! sblm bergerak balik ke rumah kak dahlia smula.. msing2 da malas nk bergerak.. so bergmbar di bus stop sajerk.. hahhaha..

smpai umah kak dahlia dlm kol 4 lebey gitu.. then terus aku ngan Mia take turn utk mandi.. bilas badan smula.. kat toilet tekala tadi ktorang x smpt nk bilas badan.. org Q kat luar kemain meramai.. settle kat umah kak dahlia, terus lar ktorang bergerak pulang smula ke Putrajaya..
tue tak tau lar ape yang Muaz ngan Kak Zura borakkan.. kemain serius lagik muka dedua.. ktorang berempat dlm keter, semangat dok gelakkan dorang.. hahhaha..

seronok2 berpicnic, pastu terima lar padahnya yerk.. sengal2 kaki aku tang betis dekat 3 hari okeh.. jalan pun mcm rupa ape je.. huhuhu..

seronok sgt bila kuar ramai2 buat aktiviti gini.. hopefully, ada lagik aktiviti gini ngan geng2 yg lain..

=)

No comments: