August 13, 2010

Dia Buli Balik.. =(

smbungan dari entry sblm nie..

huhuhu.. ape korang ingt miqhael nk diam je ker time dia kena buli?? harus lar ada pembalasan nye plak kan.. mlm nye mak ngah dia plak tau kena buli ngan dia..

nangis aku.. sobs..sobs..sobs..

petang tue my sis n BIL kuar g beli barang sume2 lar.. ingtkan nk bwk dia skali, tapi dia ngah tdo.. so mak ngah dia yang bek ati nie suh je lar tinggalkan dia kat umah..

my sis kuar dlm kol 6 lebih cm2.. tapi dia da siap2 kluarkan 1 bekas susu yang da keras tue.. knowing budak kecik nie yang mmg kuat menyusu kan, so better prepare awal.. biasanya 1 bekas tue mmg cukup da utk dia..

mine!2947

then around kol 8 cm2, dia bangun tdo da.. men2 ngan dia jap, layan2 dia jap, bila nmpk jari2 dia da start dimasukkan dlm mlut, sila lar angkat vontot g panaskan susu dia yer.. sib bek yang my sis kuarkan tadi tue da cair sepenuhnya.. tuang msuk dlm botol dia, then aku rendam ngan air panas jer..

da settle smua, bg lar dia menyusu plak.. skalikan, laju giler koooooooo dia minum.. sekejapan aku toleh smula, da nk habis da.. mak aihhhhh!! nie ada ciri2 mcm dia nk mintak lagik nie.. tapi harap2 sgt cukup lar yang aku da kasi tue..

ble da settle 1 botol tue, tepuk2 belakang dia bagi sedawa smua, then aku letak smula dia atas tilam dia.. men2 ngan dia.. kejap je dia okeh.. pastu dia da ek ek ek smula..

ptam lar aku mcm nie.. terus bgun laju2, kuarkan susu dia lagik 1 dlm peti ais, then terus aku rendam ngan air panas.. ater yang nie beku lagik kan.. da mcm eskrim malaysia je bekunya..

time aku ngah rendam nie, dia da nngis skit2 dah.. so, berulang lar aku antara miqhael ngan meja makan.. air panas tue pn aku panaskan 4x okeh!! ater, msukkan susu dia jer, air panas tue yang sjuk.. susu beku dia tak cair2 gak..

menguji kesabaran betul lar.. hihihii..

mine!2948

see.. dia da kegembiraan setelah berjaya membuli mak ngah dia.. habis je susu kali ke2 nie, letak atas tilam terus tersengih melebar..

perggghhh.. lega giler..

dlm kol 8.45 cm2 my sis call tnye budak kecik nie.. aku citer lar pasal panaskan susu sume nie, boleh diorang bantai gelak.. the next day nye, my sis cite kat ibu aku masa dorang calling2.. bek je ibu aku sound aku

‘hah, biar padan muka mak ngah dia.. ngan budak kecik nie kan mak ngah dia tak pandai nk marah.. kalo ngan org lain, meradang jer..’

apakahhhhhhh???

=p

No comments: