August 20, 2010

Berbuka Hari Ke-8 & 9..

tetbe je terus menu berbuka hari ke8 ngan 9 kan..

nsib lar.. belasah je lar ek..

almaklum lar, tiap2 kali berbuka pn bkan ktorang masak.. mmg lauk tunjuk..

my sis beli sesiap kat ofis dia.. blik nnti dlm kol 7 tue ktorang panaskan lar lauknye.. sbbnye, nk masak mmg tak sompat.. smpai umah mmg dkt2 kol 7 da pn.. ape nye yang ko nk masak lagik 1/2 jam je kan..

mine!3025

so hari ke-8 ktorang berbuka lauk daging masak lemak.. ikan keli goreng cili.. smbal udang + petai (nie aku korek udang jer.. petai xdanya aku makan).. ngan tempe + ikan bilis goreng cili..

sumenye sedapppppppppppppp!!!

owh, ada 1 menu ktorang import dari palong masa blik ari tue..

mine!3026

nie lar menu nye… ikan bilis goreng cili padi.. perggghhhh.. memang meletuppp lar yerk.. nie mak BIL aku yang buat.. my sis mmg request menu nie je utk dia tapau bwk balik.. dapat lar 1 bekas tupperware transparent bulat nie..

nie pn da tinggal separuh je.. ater, hari2 mmg mengadap lauk nie jer.. aku kalo dpt lauk nie ngan nasi panas + kicap je pn laju je aku makan.. mmg terbaik lar yer ikan bilis mak BIL aku nie..

mine!3027

owh, kan aku ada mokak2 ckp nak serunding daging bagai kan.. konon2 nk tunggu balik jb nnti lar baru dpt.. skali smlam my sis beli serunding daging..

hoooyyyeeeeeyyyyy!!! sib bek sdp!! tq along!!

so masa berbuka smlm ktorang makan lauk sup ayam, ikan masak taucu (tapi da takde kuah.. hhahahah..), ikan bilis goreng cili padi (wajib ada selagi tak habis) n serunding daging..

owh, BIL aku tarak.. dia minggu nie outstation ke pasir gudang.. best lar dia, hari2 makan kat umah ibu.. next week pn dia ke sana lagik..

mine!3028

owh, lupa lak.. smlm pn ada buah naga nie jugak.. buah nie ktorang beli masa otw balik dari palong.. ada lar jalan kat satu kawasan yang ada bukak gerai tepi2 jalan tue.. so BIL aku singgah benti japs coz my sis nk buah naga nie..

hari nie berbuka ape plak ek??

=p

No comments: