January 18, 2010

Restoran Upin Ipin..

hye there!

thanx a lot pada sume yang wish my bufday.. dlm blog, dlm fb & sms.. pe jadi masa bufday aku, aku cite next entry lar ek..

yang nie malam sblm bufday aku.. means ari jumaat mlm tue lar..

weekend biasa lar, sure aku g batu tiga kan.. so ptg jumaat tue blik keja cm biasa gak trus g kl sentral.. tapi kali ni nek komuter ngan along skali.. sbb dia blik lmbt kan.. so dia gerak putra je lar dtg kl sentral..

smpai kl sentral around 6.20 cmtue.. then trus aku tuju mcD.. sbb laporrrrr gile.. hehehe.. tapau jerk.. then terus turun tunggu komuter.. 2 train ktorang skip.. sbb mmg penuh mcm sardin.. kalo aku sorang mmg aku nyelit msuk gak.. tapi pikir ada along aku.. ngan dia nk bawak perut lagik kan.. so, baik lar tunggu train yang lain..

and nsib ktorang agak baik, coz lepas 2 train yang ktorang skip tue, train seterusnya is train hentian terhad.. so msuk yang nie tak berebut sngt.. sbb dia benti smpai stesen shah alam je.. tue pn ada beberapa stesen yang sebelumnya dia skip gak.. jadinya cpt lar skit smpai.. hehhee..

smpai kat batu tiga, my BIL amek ktorang ngan kwan dia.. then g kat Esso tmpt along aku park kereta dia, pastu ktorang ber4 g makan.. mak buyong nie da bising2 lapor.. padahal time tunggu train tue, da belasah mcD..

ktorang tak g jauh pn.. g kedai2 yang kat belakang Esso tue jerk.. so ktorang pegi Restoran Upin Ipin tue..

nie 1st time lar aku smpai.. along & BIL aku da slalu kot mkn kat sini..

kat buku menu dia pn penuh ngan karakter dalam Upin Ipin gak.. hehehe.. along aku pilih nasi lemak ayam berempah.. aku pilih mee hoon hong kong jerk.. tak larat lar nk mkn nasik.. BIL aku tak nak mkan.. diet katanya.. katanya lar.. tapi akak aku tak habis, dia gak yang kena habiskan.. hehheehe... =)

smbil tunggu makanan smpai, smbil berborak.. diorang bertiga borak pasal keje.. aku dengar je lar.. ada part yang kelakar, aku tolong gelak kan.. hehehehe..

nie mee hoon hong kong aku.. pada aku lar kan, sbb nie mmg mee hoon fav aku.. yang kat upin ipin nie kureeeennnggggg lar.. sbb ape tau..

1. mee hoon nye tue dia tak celup ngan telur lar.. so tak brapa nk garing.. dia wat ikut cara ala2 nasi pataya tue je.. tak bestttttt!!!

2. kat dlm telur tue ada mcm kicap ke ape tah.. so bila potong kan, t keluar lar kicap tue.. nnti kuah kat luar tue pn bertukar dari cerah ke gelap.. tak besttttttttt!! nk kuah yang cerah jer.. mkn ngan cili potong baru ummmmpppppp!!

3. kuah dia kurengggg pekat?? cair jer.. cm mee hoon sup.. hihhihi..

nie pada pandangan aku lar yerk.. tapi takde lar smpai tak leh nk telan langsung.. rasa dia okeh.. cuma certain2 part je lar yang tak berapa nk best.. =)

perut da kenyang terus lar balik umah.. pastu terus on9.. heheh..

=p

3 comments:

lily lotus said...

kesimpulannya katne restoran ni. nak bawa my heroes :D

yaTy ♥ said...

akak, dekat seksyen 13..

yaTy ♥ said...

bertentang dgn syarikt upin ipin tue gak..