January 20, 2010

Help MEEEEEEEEeeeeee!!!!

ok.. me nk tnye pendapat korang...

rite now, kat umah sewa nie tinggal ktorang berempat..

me & the other 3 girls.. diorang ber3 dpt keje kontrak..

masa mula2 diorang msuk umah nie, aku n 'another akak' tak mintak pn diorang byr deposit umah 2 bln + sewa umah sbln, mcm yang ktorang kena byr time mula2 masuk umah dlu coz time tue ktorang pikir diorang baru msuk keje kan..

***'another akak' nie da kuar sbb dpt kuarters..

so kira nye diorang msuk free2 je lar.. just byr sewa umah tiap2 bulan jer..

skarang nie plak, besar kemungkinan kontrak diorang akan ditamatkan.. mayb smpai bulan 3 nie.. yang sorang nie plak mmg nk benti da.. Jumaat nie last.. so tinggal lagik 2 orang je lar (kalo cmpur aku tinggal 3 orang)..

biasanya kalo duk umah sewa, kalo kte nk blik byrn dpsit kita tue, kita kena carik pengganti kan?? btul tak??

tapi sbb diorang msuk takde byr deposit tue sume, diorang mmg kena carik pengganti lar kan..

jadinya aku ckp lar, kalo takde pengganti nk msuk, means kena lar byar smula byran yang diorang tak bayar masa mula2 masuk.. which is deposit 2 bulan + sewa umah sebulan..

TAPI.... aku cuma mintak diorang byr sewa umah utk 2 bulan je.. nie pn da kira murah skit diorang kena byr berbanding kalo yang aku amek 2 bulan deposit pnye payment tue..

pastu boleh plak yang sorang nie ckp, 'NAPE KENA BAYAR UTK 2 BULAN, SEDANGKAN 2 BULAN TUE TAK DUDUK KAT UMAH SEWA PN..'

aduhaiiiiiii.. kenapa lar boleh keluar soalan mcm nie.. napa lar susah sngt ko nak paham sayangggggggggggggggggggggggggggggg oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!

da ko msuk takde bayar pape.. sure lar nk kuar kena ganti semula.. tue pn susah nk paham ker???

jadi skarang nie nk mintak pendapat korang, ape yang patut aku buat???

tolong eh.. bagi pendapat.. plssssss...

thanx a lottttt korang!!!!

1 comment:

Anonymous said...

nape sengal je...cakap diorng x blajo mates ke(casper)