August 31, 2012

Kisah Raya Ke-3

raya ke3, ktorang ke Taman Cheng sana..naik keter abg ipar aku jer ktorang 1 family.. adik aku memula nk tinggal, tpi ktorang paksa ikut gak.. takpe lar, berhimpit skit kat belakang.. bkn jauh sgt pun umah tok mak ngan Tmn Cheng tue..

ktorang gerak dkt tgh hari da.. siap2kan ape yg patut kat umah dlu.. pastu mcm biasa jugak menunggu aku yang bersiap kemain lama.. ater, orang terakhir mandi.. kang mandi awal2, aku melengas smula.. hehehe..

sepanjang jalan nk smpai tue, mmg bising ngan keletah miqhael je lar.. kejap kang dia kat dpn ngan ayah aku.. kang dia nk ke belakang kat Achu dia.. kang jap lagik nk kat aku plak.. pastu tukar mummy dia plak.. nnti kang ke depan smula.. itu je lar kerja dia..

kat melaka nie umah arwah mak cik aku.. kira ibu aku pnye adik tiri.. baru je meninggal 2 bulan lepas gitu.. padahal masa tue yang sakit msuk ICU sume adalah husband dia.. tapi dia yg pergi dlu.. sbb dia tak ckp pun ngan anak2 yg dia pun tak sihat sama..

tu belakng sana A'el paksa Achu dia bwk tgk ayam segala kat tepi umah.. abyann rilex je pak long dia dukung.. tapi pak long dia yg tak leh terima da pangkat pak.. nak jugak abg.. podaaciiiiitttt.. hahahha..

abg sepupu aku ni keje ngan TUDM.. dlu masa dia kawen adalah acara standard yg jalan bawah pedang2 tue kan.. aku pun merasa jugak.. sbb time tu jdi flower gurl.. hiks..

hah, tue angsa ngan ayam2 yang a'el ajak achu dia tgk.. bila angsa tue bising2 dia balik yg takut..


aku recyle baju raya tahun lepas.. ape ada kesah.. bukan tak muat pun.. muat jerk.. hihihih..

kira ngam2 lar timing ktorang.. smpai2 je mmg masa utk makan tengah hari.. hehheheh.. lapar wei.. pagi tue bekfast kat umah tok mak awal gak.. so da ke tgh hari mmg perut tgh melapar lar..

lauk2 yg buatkan ktorang 1 family terliur.. dpt plak tempe goreng yang mmg best!! rangup2 je hujung2 tempe tue.. ada jugak smbal ikan bilis yang kaw2.. ikan masin lagik.. then kari ayam.. ayam sendiri plak tue.. mmg fresh lar kan..

aku mmg mengadap tempe ngan smbal ikan bilis jer.. ngan ikan masin.. yg lain aku pandang sipi jer..

settle makan smbung lagik borak2 smbil merasa angin sepoi2 bahasa.. abyann ngan ael selamat tido jugak lar time kat sini.. owh, miqhael pnye seronok tido smpai jatuh dari kerusi.. hehheeh.. itu pun dia tak sedar.. dia p smbung tido smula.. sah ngantuk sgt tue..

bila da puas tido, dlm keter dia jadi hero smula lar.. ktorang balik dkt kol 3 gak.. korang tengok lar baik je dia silang kaki dia kat tangan daddy dia.. byk akal tau bdk kecik nie..

owh, impian utk merasa coconut shake klebang, xdpt yer.. tutup gerainya.. ingtkan da bukak da raya ke3.. sekali sunyi sepi je bila lalu.. xda rezeki nk merasa.. 

ini fesyen baru dia merajuk.. dia kalo merajuk tarik2 muka masam pastu menyorok baring kat bwh seat tue hah.. selagi ko tak pujuk, selagi tue lar dia muncung2 bwh tue.. nie dia merajuk ngan mummy dia.. aku tak ingat pasal ape.. tapi merajuk celah kaki aku.. sabar je lar tau..

dia kalo merajuk ngan mummy dia, kena ada orang lain pujuk dia.. time ni aku lar kena pujuk dia..

meh cyg mak ngah meh.. sape buat abg ni?? sape marah abg nie?? amboi dorang nie.. sukati je marah2 abg eh..  meh ckp ngan mak ngah sape buat abg.. biar mak ngah marah orang tue.. biasa tau dorang ni buat abg mcm ni..

hah, ko kena bg ayat keramat gini, baru dia muncung2 nak mengadu kat ko nnti.. baru lar dia nk bangun dari bawh tue, duduk atas riba mintak peluk sume.. tepuk2 dia.. over tau manja dia.. tapi kalo dia mmg buat mummy dia marah betul2, mmg dia kena marah jugak lar.. nnti baru dia ngadu kat aku 'mak ngah.. nak mummy..' hah, da kuar ayat gitu tue kiranya dia tau lar salah dia yerk..

dari sini ktorang smbung g beraya umah sedara mara lain.. tapi umah2 tue sume da dkt2 ngan umah tok mak aku pun.. ptg dlm 6 lebih gitu baru adik aku yg no3 tue smpai.. then malam tue dia ngan akak aku g beraya umah pak cik aku.. pun kat area umah tok mak aku tue jerk..

=)

No comments: