August 2, 2012

1st Week Ramadhan 1433H

puasa da lebih seminggu, aku baru nk crita pasal puasa.. hahhaha.. almaklum lar, mood lintang pukang skang ni.. padahal dlm draft tue ada je benda nk di cerita.. tapi kang bila da bukak je nk tulis entry terus hilang mood.. katup smula blogspot ni.. hahhaha..

okeh, 1st day puasa ktorang puasa berdua jer.. aku ngan akak aku.. abg ipar aku da ada kat Madinah sana.. tapi dia da puasa awal sehari dari kita yang kat Msia ni..

so hari pertama puasa, kitorang berbuka di luar.. fikir pnye fikir pegi tesco je lar.. berbuka kat JM Beriani.. tmpt akak aku da call utk reserved..

so smpai kat tesco, g beli barang dlu.. borong pampers budak2 ni.. stok pampers kat umah da tinggal 1 pack je memasing..

ngam2 habis byar dlm tesco tue, turun bwh nk ke JM Beriani tue, da dengar azan dari radio yg peniaga2 gerai kat tgh2 tue pasang.. ngam2 je timing ktorang..

amek set nasi beriani ayam merah.. pastu akak aku mintak kuah kambing ngan papadom..

korang tgk lar miqhael tue.. beria bebenor ngan garfu dia tue.. hehhee..

utk budak kecik ni, ktorang mintak pinggan kosong.. so bagi nasi akak aku skit.. nasi aku skit.. dia byk balun papadom je dari nasi.. nasi nk kena paksa baru nak bukak mulut makan.. kalo makan sendiri, lagik byk tumpah dari yang msuk mulut dia..

budak kecik sorang lagik ni letak je dlm stroller.. baru akak aku nk makan dah dia berbunyi.. mintak dukung lar tu.. bila akak aku da pegang dia, laju je tangan tue nak menggapai sume yang ada atas meja.. cepat betul tangan tue..

sib bek aku habis makan cpt.. so amek si kecik ni main lar ngan dia.. sementara tunggu akak aku habis makan n miqhael pun clearkan pinggan dia.. settle sume, balik umah lar.. layan budak berdua ni kat umah plak..


hari ahad plak ktorang beli lauk kat bazar jer.. balik umah just masak nasi putih sajer.. lagik pun yg nak berbukanya berdua je pun.. so beli lauk biasa2 jer..

sementara menunggu akak aku beli lauk, aku main lar snap2 gambar ngan Abyann.. tetiba ada suara yang sound dari belakang.. sape?? sape?? sape yang sound tu?? sape lagik kalo bukan A'el..

Abg nak jugak mak ngah..

wah.. pandai ko request yer.. pastu buat muka ketat plak bila amek gmbar.. sekeh kang baru tau.. ui, mulut dia skang very the byk ckp pnye orang.. asal nampak ape je pun sume dia tanya.. ape tu?? ape tu?? abg nk tu..

kalo dia jawab oooo lagik best.. ooooooo dia kemain panjang lagik.. hahhaha..

eh, hari bekerja, mmg akak aku beli lauk sesiap dari opis dia.. kalo aku nak g beli kat bazar putrajaya ni mmg tak lar.. aku rasa pukul 5 paling padat kot orang kat bazar sini.. koser hei aku nak berlaga2 bahu ngan orang ramai2 mcm tue..

kesimpulannya, puasa kali ni xda yang masak sendiri lagik.. hehehhe..

=p

p/s : to geng jambu air.. jadi idok plan nak berbuka tue?? kalo buat jumaat ni, aku tak dpt join lar.. aku blik shah alam.. buat next week bley?? on weekdays.. boleh dok??

1 comment:

BetiZaini said...

amboi..garangnye muke a'el..tak puas ati lettewww adik je enteprem..kiki