March 12, 2012

Adik Saya Dah Bertunang!

on our way to Felda Ulu Belitung.. celah mana nie aku pun tak tau.. aku kan fail geografi.. heheheh.. dari umah aku adalah dlm berbelas buah keter gak.. tapi ktorang 3 buah keter, kena turun ke Ayer Hitam dlu.. nk pick up aunty2 n uncle2 ktorang dlu kat situ.. owh, nenek ktorang pun ikut jugak..

majlis bertunang adik aku nie 26 Februari ari tue.. ari ahad.. so ktorang 3 buah keter lalu hiway sana.. keter2 yang lain sume ikut jalan dalam..

budak kecik yang hampir2 kena tinggal.. hahahha.. ater, mummy nya dok bz melayan si abang, smpai lupa anak lagik sorang tengah tido.. sib bek elok je tido kat ruang tamu.. kalo tido dlm bilik, mmg kena tinggal sesorang.. hahahh..

ktorang smpai kat Felda Ulu Belitong tue dlm kol 1 lebih.. then rehat2 jap kat dewan yg dorang sediakan, dlm 2.20 gitu da gerak ke umah bakal tunang adik aku..


wakil untuk bercakap bagi pihak ktorang adalah pak cik aku.. yang pakai baju putih kopiah putih tue.. ayah aku duduk sebelah kanan pak cik aku.. kalo bagi ayah aku yang bercakap, mmg dorang berbisik jer.. hahahha.. kang jadi mcm masa akak aku bertunang..

nenek saya yang semangat nk tengok bakal cucu menantu dia.. =)

my youngest brother..

itu miqhael yang tak reti duduk diam.. nasib baik ada najmi melayan dia.. hahahha.. dia datang ngan mama dia dari batu pahat sana.. gigih nk join majlis bertunang nie.. 

acara sarung cincin dibuat oleh ibu aku ngan nenek aku.. sorang sarung 1 cincin.. almaklum lar, merisik + bertunang terus kan..

so hasil dari perbincangan dua-dua pihak, ikatan pertunangan nie selama setahun.. insyaAllah sama ada hujung tahun nie or awal thun depan naik pelamin lar adik aku..

kami 3 beranak yang sedondon.. huhuhu.. =)

tunang adik saya.. selamat menjadi tunangan orang ye Fifi.. 

iklan coklat japs yerk.. nampak kan coklat yang bulat2 kaler merah hijau oren sume tue.. dlm tray belah kiri.. miqhael adalah sgt khusyuk duduk sblh tray nie yerk.. keje dia kutip coklat2 tue msuk dlm goodies bag yang dia dpt.. hahhaah.. sgt tekun tak toleh kiri kanan pun dia buat kerja tue..

selamat bertunang adik ku!

=)

No comments: