October 26, 2009

Syawal Terakhir

da seminggu habis Syawal, aku baru nk crita pasal last day Syawal kan.. hihihi..

bantai je lar ek.. :))

last day Syawal ari tue, seksyen aku wat jamuan raya.. kebetulan time nie baru ramai orang.. kalo tak ramai yang kena g outstation.. jadinya, ini je satu-satunya tarikh yang tinggal utk ktorang wat jamuan raya..

konsepnya senang jerk.. sape nk bwk makanan boleh bawak makanan or pape jer lar yang nk dibawa.. but still ada yg ktorang order dari catering.. yang ktorang order dari catering cuma nasi tomato n lauk pauk nye, lontong n air sirap oren.. ktorang order utk 60 org pnye makan..

memandangkan jamuan yang seksyen ktorang buat nie around 12pm cmtu, so pagi2 tue sempat lar lagik nk deco tempat makan tue n susun makanan sume.. caterer hantar makanan pn around 10am cmtu, siap mintak kain alas meja extra lagik.. hahhaha..


pagi2 tue jugak gotong royong siapkan bahan2 utk makan dengan laksam.. ada yg potong timun, kacang panjang, gunting laksam, potong kek, susun buah dalam bakul, masuk kan serunding dalam bekas.. mcm2 lar.. :-)

side utk kek2, buah-buahan, puding dan air kotak..

lauk pauk utk nasi tomata.. ada ayam masak merah, daging masak hitam, jelantah timun and papadom.. owh.. papadom nie x sebesar papadom afdlin shauki.. hihihihi.. :))

aku suka ayam masak hitam dia.. sedapppppp!!!

nie plak satay.. not bad lar satay nye.. yang bwk satay nie diorang share berempat kot..

yang nie plak makanan yang sama gak.. just letak kat belakang tempat VIP.. so senang lar diorang nk amek nnti kan.. nk hidang kat meja diorang, da penuh.. tak muat nk sumbat lagik da.. kang takda tempat diorang nk letak pinggan nk mkan.. hehehe..

nampak tak yang dalam bekas kaca yang keliling nye ada cawan tue???

hah tue aku lar yang buat.. hehehe.. cocktail cmpur campak2 jerk.. meh2 bagi korang tengok dekat2 skit..

hah, ni lar rupanya.. ais tue baru je lepas letak.. slalu yang aku wat, time nk makan letak ais dalam cawan then masukkan cocktail.. baru best.. tapi nie da takde tempat nak letak ais asing2, so kte cmpur terus.. kurang2 pn cocktailnye sejuk gak..

jamuan ktorang start around kol 1 gak lar.. coz tgu our VIP smpai kan.. ble diorang sume da smpai, baru majlis ktorang mula..

majlis dimulai dengan bacaan doa, then sedikit ucapan dari Pengarah Seksyen aku.. maknanya bos aku lar.. :))

that is my boss.. kocik jer orang nya.. ngah bagi sepatah dua kata... pas da habis ucapan dari boss aku, baru tetamu sume dijemput makan..

da ada makanan macam2, rugi lar kalo tak rasa kan.. so sila rasa semuaaaaaa skali yerk.. aku tak makan laksam, so aku tak amik pn.. dari aku amik nnti aku tak makan, da membazir kan..

habis makan sume around 2.30pm... hihihi.. pastu sila sambung kerja dengan perut yang penuh kekenyangan yerrrrrrr...

No comments: