October 22, 2009

Open House Sime Darby

weekend aku last week penuh ngan acara makannnnnnnnnnn jer ye.. heheheh..

saturday event dafi..

n ari ahad nye ada open house Sime Darby..

tmpt BIL aku keje.. :))

open house nye diadakan kat Sime Darby Convention Centre.. nie kali ke2 aku jejak kaki kat SDCC nie.. dlu masa keje kat PG, annual dinner penah dibuat kat sini jugak..

yeahhhhhhh dpt makan lagiiikkk!!!


open house Sime Darby nie wat kat roof top...

tue hah yang ada khemah putih2 tue hah..

yang khemah2 putih nie jenis open air.. so kalo nk smoking blh lar pilih tempat yang kat luar nie..

kat sebelah area khemah putih nie ada satu tempat tertutup, so dlm tue lar paling ramai org msuk.. coz sjuk beraircond sume kan.. hihihi..

nk nek ke roof top tue, nek eskelator dlu, then ktorang nek tangga jerk..

x koser lar nk tunggu lift.. org yg tunjuk arah pn suggest nek tangga je..

lagipn setingkat jerk.. bukan tinggi sangat pn nak kena nek tangga nye.. dari tunggu lift bukan men lama lagik..

smpai kat atas tue, kena p tmpt registration dlu..

then baru diorang bagi door gift..

yang pegi nie ktorang satu family da 5 org.. ngan ofismate BIL aku..

so total 6 orang..

disebabkan nk door gift dari Sime Darby, ofismate BIL aku tulis dia datang 2 orang.. so satu door gift tue dpat kat aku..

BIL aku tulis nama dia, n dtg 2 org gak, so satu dapat kat dia n satu lagik kat sis aku..

pnye lar terror nk dpt lagik 2 door gift, siap tuliskan nama ofismate dia yg x datang.. dpat lagik 2 door gift utk ibu n ayah.. hahahah..

gila collect door gift btul.. =p

then trus masuk kat tempat yang ber aircond tue.. gila punya ramai org dlm tue..

mula lar hegeh2 cari table yg kosong kan..

ada 3 bahagian, bahagi2 lar kan.. BIL aku carik belah sana, ofismate dia carik belah lagik satu.. ktorang yg len diri je kat tetengah tue.. hahahah..

lepas da ke hulu ke hilir dekat 3 or 4 kali, baru lar ada table yang kosong.. actually x kosong pn.. da ada family aunty nyonya nie duduk 3 beranak.. kerusi yang lain kosong, jadi ktorang berenam pn duduk lar..

nk tunggu table kosong btul2 mmg takkan ada pnye lar..

da dpt table tue aku ngan ibu n ayah g amek makanan dlu.. along n BIL jaga tempat..

1st menu yg ktorang ber3 carik of coz lar nasik.. heheh..

ada nasik minyak, lauk ayam merah n rendang daging pinang...

nie sume aku rasa... n mmg sedapppppp gila.. nak2 dia pnye ayam masak merah.. mmg yummyyyyyyyy!!!

pastu aku g amik plak ayam tandoori nie..

patutnya makan dengan roti nan tue..

tapi mcm x larat je nk makan roti nan tue.. so aku amek ayam tandoori je seketul..

skali x sedap ko ayam tandoori nye... da lar sejukkkkk.. rasa pn x best.. terus aku pass kat ayah aku.. hihihi..

pastu ibu g amek satay plak.. aisay, nie confirm lar aku balun kan.. :))

pastu aku suh ayah g amek kan KAMBING BAKAR!!! fav aku nie.. confirm lar kena makan kan.. cicah lark ngan sos BBQ.. lagik lar aku x mau angkat von dari krusi.. kah kah kah.

pastu aku da x larat nk makan dahhhhh.. kenyang gilaaaa...

owh.. baju nie aku pinjam baju along.. sbb aku da xda baju.. xkan nk pakai tshirt plak.. sape suh x pesan awal2 ada open house kannnnnnn..

hah, cuba teka ape tue..?? hehhhee..

comel okeh pelita nie.. nk je curik bawak balik.. hahahhahaha..

comel kan ketupat nie..

nie diorang letak deco je kat atas tetiap meja.. sah2 daun pisang dia pendek sngt.. tue yg dpt ketupat cute cmnie.. :))

aku da stop makan, diorang x sudah2 lagik makan nye..

paling x benti makan ayah lar.. hihihi..

boleh dikatakan sume makanan yang ada dia cuba tau.. aku tumpang sekaki.. ayah kata sedap, aku mintak lar skit..

ibu lagik best.. memula dia ada amek popiah basah.. tapi dia amik satu jerk.. pastu dia kata sedap..

ibu g lar amik lagik kalo nak..

xmau lar.. tadi da amik satu.. malu nk g amik lagik..

plak da.. nak xnak anak dia yg bek ati nie bangun lar g amik kan.. nak jugak puji tue.. hahhahaa.. aku g amik 3 trus.. tapi pada aku sedap tue mmg lar sedap.. tapi cam kurang skit lar.. kalo kat atas dia ada sapu sos n tabur kacang halus n telur.. perghhhhhhhhhh, confirm lagik sedappppp!!!

BIL, my sis n ibu

aisay, goyang lar plak gmbar bangla kat belakang tue..

bangla nie je lar yang asik kutip pinggan2 ktorang kat meja tue.. ahahahha.. skit2 panggil dia.. skit2 panggil dia..

konon2 model door gift Sime Darby lar tue.. hahahahah..

tue yg gegar2 kat side tepi tue tangan ayah aku lar tue..

kan aku cakap, dia je yg makan x berenti lagik.. hihihihi.. nie ayah ngah try kuey tiaw goreng.. tapi kan.. siyes.. sedap gile kuey tiaw goreng dia..

sib bek lar perut aku da senak sangat kan, kalo x mmg aku g amik sepinggan lagik..

nie lar door gift yg dapat masa registration tadi..

dapat popiah ikat, n yg dlm sarung pink tue ada dodol.. :)

aku nk kotak maroon nie jerk.. hihihi..


masa ngah sibuk2 makan lagik tue, Tan Sri Musa Hitam pn sampai.. dia dengan family dia..

ramah jugak org nye.. sape yg duduk meja hujung2 kat tempat laluan dia tue dapat lar bersalaman dengan dia.. :))

my luvly ibu n ayah

my becoming gemuksss sister n BIL

my luvly ayah

dekat2 kol 1, ktorang da gerak balik.. coz nk kena g wedding kawan BIL kat rawang plak.. jadinya dari SDCC nie, trus gerak ke rawang...

masa kuar dari tempat makan tue baru prasan yang diorang wat kambing golek tue kat area luar rupanya..

bergerak ke rawang dengan hati yg gembira sbb kekenyangan... hihihi...

No comments: