October 30, 2009

Projek Hari Rabu.. :)

smbgan cite hari rabu lepas..

kol 5.00 ptg trus gerak balik umah.. tunggu bus sume, smpai umah dlm kol 6.. umah ngan ofis sekangkang kera pn dekat sejam gak smpai kan.. hihihi..

smpai2 je umah trus tukar baju, sanggul rambut tinggi2 cm org dalam pantang.. hahaha.. ni gara2 mood terlebih rajin da datang yerk.. :)

1st thing yang aku buat.. aku kuar kan besi2 nie sume dari kotak.. nk wat ape ngan besi2 nie?? of coz lar nk pasang2 cantum2 kan jadi almari.. almari aku da jahanam.. burok da rupanya jadi..

kebetulan hari slasa malam Lis ajak g Jusco.. tue yang aku beli almari nie.. nk harapkan kat care4 Alamanda, tak berbaloi jerk.. mahal je lebih.. tapi almari nye kecik giler..

bab pasang2 nie alahai, sekejapan je da siap.. gile pnye belagak.. hihihi.. padahal kena tengok gak kertas yang ada dalam kotak tue.. kang ada almari aku jadi benda lain kalo aku pasang men ikut suka..

tak susah pn nk pasang nye, coz kat plastik tue ada nombor nye.. ikut jer lar nombor mana yang kena pasang dengan plastik penyambung tue.. jgn ko g kuar kan smua besi dari plastik sudah lar yer.. kang ada yang terkial2 nk cari yang mane satu..

da siap pasang almari nie, aku letak dlu kat luar bilik.. depan pintu bilik kak lily.. cian dia nk kuar dari bilik terkejut ada almari dpn pintu.. hahahah..

pastu toto yang aku wat alas tido tue aku kibas2 dlu dlam bilik.. then aku keluar kan letak kat depan jugak.. segala bantal sume pn aku letak kat luar gak.. biar bilik kosong skit, sng aku nk mop segala bagai sume..

hah, nie besi ape plak kan.. hehehe.. nie wiper set.. aku da malas nk guna mop biasa.. kang kehulu kehilir nk ke toilet nk memerah mop tue kan.. ada yang berkelecah satu umah..

so, aku beli wiper set nie dari ofismate aku.. dia belikan kat causeway Alamanda.. nie pn senang je nk guna.. smbung2 kan besi dia, nnti jadi lar wiper set..

hah, nie yang da siap disambungkan besi2 nye tue.. panjang gak lar.. ko nk mop kan lantai pn senang..

mesti ada yang tanye nk mop lantai dia guna ape kan??

guna set nie yer kalo nk mop lantai gune wiper set tue..

if beli wiper set jer, korang akan dapat wiper set n dry sheet yang dlm plastik tue jer.. yang tue ada 10 keping.. so aku tmbh amek yang dry sheet lagik satu kotak n wet sheet satu kotak gak.. dalam tetiap kotak tue ada 20 keping..

nk pasang yang sheet tue, senang jugak.. cm ABC jerk.. amek sekeping sheet tue, letak kat lantai pastu letak kan wiper nie kat atas sheet tue.. lebihan sheet tue naik kan atas wiper tue n masukkan dalam lubang kat wiper tue.. mcm gambar kat atas nie.. belah yang lagik satu tue pn buat benda yang sama jugak..

bila da masuk kan 4 bahagian tue akan jadi mcm nie lar.. so da boleh terus mop..

memula aku guna yang wet sheet.. senang keje aku.. melekat sume habuk2 kat sheet tue.. melekat tue satu hal lar, dari putih jadi hitam legam.. hahahhaa.. lupa nk bgtau.. yang wet sheet nie dia ada bau lemon.. so smbil mop tue, naik je bau lemon dia.. besttttt... utk bilik aku yang x besar mana tue pn aku guna 3 keping yang basah pnye.. hihi..

pas da guna yang wet, aku guna yang dry plak.. nie aku guna 2 keping jer.. coz da tak byk habuk yang tinggal pn kan..

selesai bab mengemop sume nie, aku masuk kan toto aku smula.. aku bentang toto tue besar2, then aku kuar kan sume baju2 yang ada dlm almari aku tue.. cmpak2 atas toto.. hihihi..

nie lar rupa almari aku yang da jadi 6 jahanam.. hahhaa.. aku pn pelik cmne leh jadi rabakkkkk macam tue skali.. nk kata aku guna ganas sangat, elok je aku bukak zip nye slow2.. xda lar men tarik jer pn.. bila da rabak mcm nie, ko xyah bukak zip pn.. leh jengah da kepala ko masuk dlm almari tue nk carik baju.. wakakaka...

nie dia almari baruuuuuuuuuuu.. lagi tinggi n lebar dari almari yang lama... byk lar jugak ruang yang ada.. n kat bahagian tepi dia tue pn ada 4 poket kecik.. :))

harap2 almari nie tahan lama lar.. yang da rabak tue tahan dekat setahun lebih jugak.. sila guna dengan cermat ye yaty.. =p

settle sume around 10.00pm.. pastu sarung tshirt n suar track trun g beli slurpeeeee kat 7e.. perhhhhhh.. sedap gila da penat2 tue dapat telan air sejuk.. hahaha.. nek umah smula, rest dlm 5 min pastu baru mandi..

tdo pn lena jerk.. mana tak lena nya, kemas bilik yang tak besar mane pn dekat 4 jam.. hihihi.. tapi puas okeh.. ingat senang mood rajin aku nk datang mcm nie?? jgan harap.. setahun skali ada lar kot mood mcm nie.. hihihi..

(^-^)

No comments: